5020
Sök

Volvo 440 - 90 Helt död ibland

97 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
Ibland startar den hur bra som helst. En annan morgon eller ett annat tillfälle så är absolut hela bilen död, ingen tändning ingen stereo eller liknande går att få igång, dock så funkar varningsblinkersen ändå. Batteriet är OK, har bytt och gjort rent polerna därikring så det glappar inte där heller. Kan det vara nått relä eller vad tror ni? När den varit helt död har det ibland hjälp med att öppna motorhuven och sen smälla igen den så startar den perfekt. Har även börjat gå lite dåligt under färd nu också, själva gasningen försvinner en liten stund för att sedan komma tillbaka.

Hoppas på svar big_smile

20 Inlägg
1 april 2010
Jag har precis likadant på min prelude, vetefan va de kan va. skriv om du hittar felet tongue

Skriv kommentarer :)

97 Inlägg
2 april 2010
Trådstartare
A har misstänkt jorden. Jorden ser då bra ut från batteriet sen sticker jordflätan iväg nånstans ska försöka kika på lite jord punkter. Ska ta loss dom olika reläna i motorrummet och kolla om stiften är ärgade också.

156 Inlägg
2 april 2010
Har du kollat huvudreläet?  Ett stort åbäcke till relä som kan ge skumma fel.

97 Inlägg
3 april 2010
Trådstartare
Tubriken skrev:
Har du kollat huvudreläet?  Ett stort åbäcke till relä som kan ge skumma fel.

Nej har inte kikat nånting än, blir om en liten stund. Var kan huvudrelät tänkas sitta då? I vanliga relä boxen under huven? Är det relät större än dom andra kanske? Ska även försöka göra ren jord punkten från kaross till motor när jag hittat den punkten.

Sök