Tips inför Pontiac Fiero köp

Liju
20 maj 2008 · 4 Inlägg

Hej!! har hittat en fin Pontiac fiero 87 GT .. tänkte höra om det är någon som vet hur det är om de skulle gå sönder, är reservdelar lätta att hitta? Vad ska man tänka på i största allämanhet. /Linda

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
20 maj 2008 · 2 258 Inlägg

Liju skrev:
Hej!! har hittat en fin Pontiac fiero 87 GT .. tänkte höra om det är någon som vet hur det är om de skulle gå sönder, är reservdelar lätta att hitta? Vad ska man tänka på i största allämanhet. /Linda

Naa.. finns väll lite här o var med reservdelar...
Se bara till så det inte är nån billig fiero.. Typ den Gula som finns på Blocket..
De vanligaste felet på dem är Elfel.. Så kolla noooga på den innan du köper smile

Sump Runk Rätt O Slätt!
Liju
20 maj 2008 · 4 Inlägg

nja jag har planerat att köpa den silviriga på blocket

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
20 maj 2008 · 2 258 Inlägg

Liju skrev:
nja jag har planerat att köpa den silviriga på blocket

Okej.. Hmm.. ja du.. se bara till så den är i gott skicka smile
Och kolla besikningspaprerna nooooga smile

Sump Runk Rätt O Slätt!
Liju
20 maj 2008 · 4 Inlägg

vilken typ av elfel tänker du på ?

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
20 maj 2008 · 2 258 Inlägg

Liju skrev:
vilken typ av elfel tänker du på ?

Elsystemet i Bilen.. Bosch har jag för mej det är som har tillvärkat det... De kan få för sej lite allt möjligt ibland smile

Sump Runk Rätt O Slätt!
Moparboy440
20 maj 2008 · 4 682 Inlägg

kolla så att motorn inte redan e uppvärmd innan du å försäljaren startar upp den. kan gå mycke sämre då dom e kalla(man vet aldrig).du kan ju be att han inte värmer upp motorn innan.
fieros har  en tendens att gå varma,så motorskador e vanliga.hör på motorn noggrant innan du köper,lyssna efter ojämnheter,knackningar m.m. om den går lite dålit å försäljarn hävdar att de bara e topplockspackningen som behöver bytas ska du vara på din vakt,ofta kan  nämligen hela toppen vara skev.
kolla också noga så alla lampor funkar å att alla glas e hela. e ett helvete att hitta delar till dom om du inte vet var du ska leta. Lycka Till me köpet!   m.v.h. jacob

insanebrains
21 maj 2008 · 160 Inlägg

Hejsan jag har haft en fiero -87:a... och undrar om du kört någon än ?.. först 1988 blev väghållningen bättre ,tidiga bilar känns lite väl baktunga vid kurvtagning,och en annan sak som är jätte viktig att kolla om det är manuell växellåda -det är att om växlarna är lätta att få i,är dem inte det finns risken att du är tvungen att byta båda teleflexkablarna till växelspaken, och dem var jätte dyra att köpa när jag hade fiero.... vissa delar som slavcylinder till kopplingen var det omöjligt att få tag på ,så jag renoverade min !lycka till, och kör en lång provrunda,så du ser hur det känns att köra bil med nästan raka ben....

Ford Falcon Futura Sprint "Rally Falcon" (1965)
Volkswagen 1303s "1303rs" (1973)
Liju
21 maj 2008 · 4 Inlägg

Hej! näej jag har inte kört en pontiac fiero innan, men ser fram emot det.. tackar för alla tips och svar.. all information mottages tacksamt då man är ny i sportbilsbranchen/Linda

ExigeS
28 september 2008 · 136 Inlägg

Ovanstående om att det skulle vara svårt att få tag i delar till Fieros stämmer inte, visst är det svårare i Sverige men det är mycket billigt att ta hem från USA då delarna i sig är billiga, rekomenderar www.fierostore.com som har det mesta.. små elfel kan man räkna med på en bil som är över 20 år gammal och inte värre än på någon annan bil, motortempen skulle jag säga är lägre än på de flesta bilar, ca 60-70 grader under körning och 105 grader vid tomgång innan fläkten startar.. motorbränder förekom på tidigaste modellerna pga av ett konstruktionsfel, dessa bilar blev återkallade och felet åtgärdades.

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
28 september 2008 · 2 258 Inlägg

En vacker dag köper jag oxå en... Vackraste bilen som nån gång gjorts tycker ajg..

Sump Runk Rätt O Slätt!
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
28 september 2008 · 5 042 Inlägg

Ojoj så het bil va! Dock ej dom gamla!
Bakmonterad V6a på 2.8 liter. Kan inte bli bättre!
O billigare riktig "sport"bil hittar man inte!
Billiga att äga med!

C H E V R O L E T <3
ExigeS
28 september 2008 · 136 Inlägg

Instämmer till fullo med ovanstående kommentarer.. smile

softmuppen
28 september 2008 · 224 Inlägg

ja men det finns ingen i hela världen som kan säga att instrumment brädan e snygg i dom för dom e fan fulare än en volvo 142as som e kläd i lull lull

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
28 september 2008 · 2 258 Inlägg

softmuppen skrev:
ja men det finns ingen i hela världen som kan säga att instrumment brädan e snygg i dom för dom e fan fulare än en volvo 142as som e kläd i lull lull

kan faktistk hålla med dej.. kantig o jävlig... tongue
Men för övrigt är det en underbart snygg bil smile

Sump Runk Rätt O Slätt!
Rille0
28 september 2008 · 2 021 Inlägg

helt klart frän bil, tror dock du får mer bil för pengarna om du köper en mr2a

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Runn WS7 Avstängd
28 september 2008 · 1 031 Inlägg

Haft en "lillebror" jag med.

Bra grejer :-)

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
ExigeS
28 september 2008 · 136 Inlägg

Gillar inte MR2:ans linjer lika mycket som Fierons, mer feminin i formerna och inte lika clean men helt ok..

Sen har ju Fierons 6:a bättre vrid och härligare ljud.

Allt har sin charm.. och smaken är som baken. smile

http://www.garaget.org/?car=93274&image=1052336

Senast redigerat av Fiero (28 september 2008)

Sharkman Haj på det mesta
6 april 2010 · 15 Inlägg

softmuppen skrev:
ja men det finns ingen i hela världen som kan säga att instrumment brädan e snygg i dom för dom e fan fulare än en volvo 142as som e kläd i lull lull

Brädan går att byta... Kolla min http://www.garaget.org/?car=21348&image=1831179

Med vänliga hälsningar
SHARKMAN
Taksänkt Fiero
Volvo S60 "R-design" (2001)
Pontiac Fiero GT "Taksänkt" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang