3543
Sök

Laddtrycks problem 850

546 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
har problem med laddet på 850T5.när jag köpte bilen förra året då ladda den 1.3bar sen gick den ner på 1bar och sen gick den ner igen till 0.7bar tänkte inte så mkt på det eftersom det gick mot vinter.men nu vill jag ha tillbaka 1.3laddet men det går inge bra.det som är byt är nya vakumslangar/tryckslangar samt ny wastegateklocka en ställbar se länk (http://www.turbomeck.se/Tryckklocka-19T).när jag snurrar den utåt sa att säga då för jag mindre laddtryck.sen när ja skruvar inåt så få ja ladd på 0.8-0.9 spelar ingen roll hur mkt ja skruvar inåt ingen skillnad.någon som har någon aning om vad som händer?
kan det vara MV som spökar?

setup:
3tums
19T(satt på när ja köpte bilen)
öppet filter
GLT-kammar
steg3 chipp BSR

MVH

1 353 Inlägg
6 april 2010
koppla ut el-kontakten till mv. sen ställer du in så att du har 0,4 i GLT. när du har de kopplar du in mv igen. laddar du då 1,3 funkar allt som de ska, laddar du 0,4 e den kass. laddar du 0,7 eller nåt annt så har du läckage nånstans..
lycka till

546 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
du menar ja ska koppla ur MV? sen ställa WG så jag har 0.4bar har ja fattat rätt lr fel?

1 353 Inlägg
6 april 2010
yes exakt, sen när du kopplar in mv igen så e de ecu:s uppgift att "pysa" laddet till 1,2

546 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
okej får ta att kolla på det var ute å prova en annan MV så ni gick laddet upp på 1bar som mest
Senast redigerat av ante123 (6 april 2010)

1 353 Inlägg
6 april 2010
ja, ut o gör de nu, tar 2 sek o dra ur kontakten sen e de bara o gasa, testa lite på alla växlar, den ska inte ladda mer mindre eller svaja, den ska ladda 0,4. sen kopplar du in mv igen så får du se om de laddar som de ska.. om du laddar 0,4 när du testar o sen trycker i mv igen och fortfarande inte kommer upp i ladd så har du läckage nånstans, eller slapp klocka som inte orkar hålla emot, vanligt fel där laddtrycket smiter ut är vid spjället där det går en skarv till tomgångsmotorn, inget du ser men tryck o känn, de utvidgas rätt bra med några hekto luft i.. kan även va en sprucken intercooler, men som sagt kolla grundladd först o sen e de bara o fortsätta felsöka.
lycka till!
MVH

EDIT: glömde säga, sjävlklart så kan juh mv va kass också...
Senast redigerat av Crille88 (6 april 2010)

546 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
när ja tar ut kontakten spelar det någon roll hur wastegaten står då?

1 353 Inlägg
6 april 2010
nej de gör de inte, du testar, sen så justerar du efter de, laddar du 0,7 så skruva du ut stången så den blir längre, laddar du 0,2 så skruvar du in så den blir kortare...

546 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
har nu provat koppla ur MV då ligger den på 0.4bar
när ja kopplar i den igen får ja ett ladd på 1bar max beror lite på varv och vä'xel

1 353 Inlägg
6 april 2010
skicka ett pm till mig med ditt nr så ska ja ringa dig, lättare o prata i telefon än på forumet smile

546 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
någon mer som har någon ide var det kan vara för fel? kan tillägga även fast ja tar bort WG slangen så laddar den inge mer fast den SKA göra det

312 Inlägg
6 april 2010
Har du kollat så inte tryckrör + slangar läcker?

546 Inlägg
6 april 2010
Trådstartare
ska kolla upp det NOGA i morgon

211 Inlägg
7 april 2010
kolla extra på den "grova" såg går från tryckrör in i spjällhus. har en liten slang som går från den. Ha loss den så du ser riktigt. brukar visst spricka lätt när den blir till åren.

Sök