3517
Sök

Inget laddtryck saab 9000 2.3ltt

2 656 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
har en saab 90002.3ltt åsm94 som krångla

efter att bilen ryckte till 1-2 gr så försvann allt laddtryck!
sitter det en mv på min kärra tro som spökar ? kan man isof koppla bort denna och justera på wasgatestången istället ?

tack på förhand

888 Inlägg
7 april 2010
Är din en LTT så har du ingen magnetventil Nej du kan inte skruva på stången på dessa bilar.

2 656 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
HenkeTIC skrev:
Är din en LTT så har du ingen magnetventil Nej du kan inte skruva på stången på dessa bilar.

varför skulle man inte kunna skruva på stången ? smile tack för svartet om mv iaf smile

888 Inlägg
7 april 2010
För att din bil har ett mer avancerat insprutningssystem än en gammal volvo. Montera en MV och chippa den.

2 656 Inlägg
8 april 2010
Trådstartare
HenkeTIC skrev:
För att din bil har ett mer avancerat insprutningssystem än en gammal volvo. Montera en MV och chippa den.

jag har ju fortfarande inget laddtryck ? vad kan spöka ?

1 353 Inlägg
8 april 2010
vad laddar bilen nu? inget alls? har du kollat så wg-stången sitter på? har du kollat så alla tryckrör sitter? har du över huvudtaget kollat nåt på bilen?

5 710 Inlägg
8 april 2010
ekelund88 skrev:
kan man isof koppla bort denna och justera på wasgatestången istället ?

Ja det kan man men det är otroligt puckat/oseriöst. Varför kan du läsa tusentals trådar om du söker lite.

Det kommer hursom inte lösa ditt problem med att du inte har något tryck alls.
Följ Crille88:s tips.

mvh jonas

MVH Jonas
..............

2 656 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Crille88 skrev:
vad laddar bilen nu? inget alls? har du kollat så wg-stången sitter på? har du kollat så alla tryckrör sitter? har du över huvudtaget kollat nåt på bilen?

jag har kollat alla tryckslangar om wgs-stången hoppat har jag inte tänkt på att kolla dock det "känns" att turbon inte arbetar nått = otroligt slö osv

1 498 Inlägg
9 april 2010
försök att mäta vad laddet är nu!  org ladd ligger runt 0.4bar

STREETRACER
892 Inlägg
9 april 2010
Om den hackade i samband med att laddet försvann...
kollat kassetten?
Har tryckklockan kärvat? kan du dra i WG stången?

Inte så att själva turbon gett upp? elr att nån har varit framme med nån pysventil elr liknande?

Bmc Crew

1 353 Inlägg
9 april 2010
ekelund88 skrev:
Crille88 skrev:

jag har kollat alla tryckslangar om wgs-stången hoppat har jag inte tänkt på att kolla dock det "känns" att turbon inte arbetar nått = otroligt slö osv

jo de kan va bra o kolla, har du nån laddtrycksmätare? org? läckande dump? osv osv

2 656 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Crille88 skrev:
ekelund88 skrev:
Crille88 skrev:

jo de kan va bra o kolla, har du nån laddtrycksmätare? org? läckande dump? osv osv

för svar till er båda ja laddet försvann direkt efterryckandet men har ingen mv enligt ovanstående? borde inte styras elektronsikt då väl?

bilen är helt orginal utan laddtrycksmätare = inte ens en orginal

dumpen är orginal med skulle man kunna spruta typ startgas på den om den läcker ?

tack för bra svar smile

1 019 Inlägg
9 april 2010
ekelund88 skrev:
om wgs-stången hoppat har jag inte tänkt på att kolla dock det "känns" att turbon inte arbetar nått = otroligt slö osv

Om WG-stången hoppar av så blir det precis så. Kolla det först!

Sök