8085
Sök

Subaru impreza gl -96 startar ibland

93 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
Hej min subaru impreza gl -96 har fått problem .
Ibland när jag skall sätta mig i bilen och slår av startspärren med magnet brickan jag har och sätter i nycklen och skall starta så bara kirrar den runt utan att starta.
allt annat funkar så som lampor cd torkare hel/halv ljus ja allt utom en sak ingen gnista!
men om jag tar ut nyklen igen väntar 1 min då startspärren gått in och slår av den igen så startar den och går hur fint som hellst.
men här om dagen så ställde jag bilen hemma för natten och på morgen när jag skulle köra så gjorde jag samma sak in i bilen bort med startspärren och i med nyklen och starta funka ej allt funka men ingen gnista.
Jag tänkte okej väntar 1 min så startspärren går in sen provar igen men funka inte då heller den får asså ingen gnista på stiften hmm

Har provat smörja kablarna till tändningen med kontakt sprej och har provat ta de på kablarna som går till startspärr dosan och koppla ihop men funka inte alls då. nu e allt som det var när jag stälde bilen och har sprajat med kontakt sprej den har startat 5 ggr i rad nu men nu precis så kom samma problem den startar inte har provat några gånger nu men ingen gnista.

Vad kan felet vara?
Finns där något relä till tändningen eller typ start relä?
MVH/Robin Karlsson

93 Inlägg
14 april 2010
Trådstartare
Ingen som vet eller kan tänka sig vad det kan vara?

Sök