Vw Polo 1,4 tdi startar ej....

s90lover
12 april 2010 · 5 Inlägg

Häromdagen när jag skulle i väg med min bil så gick startmotorn bara typ ett halvt varv, hade glömt växeln i så jag vred av instinktivt av, när jag sen prova att starta igen så gick inte startmotorn runt....
Efter att letat om det fanns nån säkring så prova vi att rulla igång den och det funkade...
Stängde av bilen efter några timmar, trodde det varit strömtorsk men då ville inte heller startmotorn gå runt så återigen testade vi att rulla igång men nu starta den inte...
Vad tusan kan ha hänt??? sad
Vet nån om det finns sånt där diagnos uttag i denna modellen?

mats757
13 april 2010 · 915 Inlägg

Kolla om kamremmen sitter kvar på. Hur länge sedan är det den är bytt.
När ni bogserade, snurrade motorn runt då?
Det händer ibland att remmen går av på väldigt låga varvtal. Lir små knyckar i remmen som är värre på låga varv än på höga varv.

Tror inte du kan se på diagnos om det är ett startmotorfel heller. Kolla med testinstument om du har ström till startmotorn osv. Ryck ordentligt i dom grova kablarna till och från startmotorn. DOm ska sitta fast.

Mats

s90lover
14 april 2010 · 5 Inlägg

Nu så har den kickat igång igen big_smile
Ett par kompisar hjälpte mig med felsökning..
Det visade sig att jordkabeln på startmotorn hade ärjat (stavning!?roll) av...
Lödde dit en ny kabel och startmotorn funkar fint igen...
Nu är den dock lite trög att starta ibland.. som om den har svårt att få bränsle... Eller glöder dåligt...
Måste kolla upp det i dag...
Tips nån???

s90lover
14 april 2010 · 5 Inlägg

Nu har jag lokaliserat sista problemen, Var en slang till luftmasse sensorn som hoppat ur samt en bränd säkring...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang