josefiin90 skrev:
TurboBackman skrev:
Okok. Tillbaka till kardanen, För jag är helt 100 på att det ska vara detta...
Är du helt 100% på att det inte sitter hardyskiva ? Har alldrig hört något liknande...
http://www.autokatalogen.se/Matrix/imag … 8-4435.jpg
Så ser den iaf ut så det inte blir några missförstånd då den kan kallas olika saker.
Volvo 740GLT med M46 Overdrive ska ha en hardyskiva monterad. Tilsammans med den sitter det en styrpinne som ska gå in i mellanaxeln som ska styra upp den vid montering. Om denna inte finns eller är trasig kan det orsaka egendomliga vibrationer.
http://forumbilder.se/images/1b0200874906A5203.jpg
Så ska det i alla fall vara monterat.
jag vet vad en hardskiva e även om jag e tjej så betyder det inte att man e korkad å inte fattar.jah har ingen hardskiva annars skulle jag inte säga det:Ppratade med en volvo nörd idag och han sa att dom äldre modellerna tydligen har eller kan ha hardyskiva på m46 men dom nyare behöver tydligen inte ha det. och bilderna du skickade så ser inte min drivlina ut. och vad jag vet så kan man inte eller väldigt svårt att tappa en hardskiva . tack endå;)mvh
Hahahaha höll på att spilla kaffe över hela mig
RAWR säger jag bara en flicka i garaget med skin på näsan.
Finns bara ett problem med en snygg tjej i garaget, det är man får fan själv inget gjort .
Skämt-å-sido
Jag vill med ha volvo nörd vänner då de är jävligt bra att fråga om saker trotts att jag inte äger en volvo för tillfället själv, men händer man får hjälpa att laga vännernas.
Men som sagt Jossan, pallar du upp bilen så får du reda på om det är motor-växellåda-drivline relaterat problem för att börja utesluta saker.
Som en off-topic igen. Brorsan hade en volvo 740 för ett år sedan men den "slant" ner i diket utan direkta synliga skador. MEN karossen blev skev på den, jag grät tårar för det var en ~88 och den hade precis fyllt 14'000mil (den hade stått i varm garage jävligt många år).
Iaf, det vore skumt ifall något blivit skevt i din olycka och problemet skulle uppstå bara över 60kmh. Jag vill bara försöka angripa problemet ifrån alla olika vinklar för att inte förbi se något.
Mvh
Anders
Even with cruise control.. you still have to steer.