Jag skriver åt min bror (hans konto).. Iaf hans tjej skulle ta bilen till skolan, hon kom 200 meter sen small det till o bilen stannade. så ringde han mig och jag åkte dit och skulle lyssna, han startade bilen och framför mina fötter så landade det en 2-3 cm lång bit från motorblocket kollade under bilen och precis ovanför oljetråget mot svänghjulet, under grenröret så var det ett litet hål där biten har suttit. och det lät inte vackert från motorn...Så frågan är då hur det kunde hända ? den laddade inte spec mycket vid tillfället heller... 0.7 högst. Men han har gort en egen oljeretur, kan det ha varit lite stopp i den så det inte har blivit riktigt smörjt så lagrena kan ha skärt ??...nu vet jag inte om det är stop där..men finns en liten chans. För när man körde med den, och drog på så rykte det ingenting från avgasröret. Men så fort man släppte gasen så kom det massor med rök från avgasröret..och det borde ju komma från turbon...jaja nog om det. Vad är det som gick sönder ? stake ? vevaxel ? Och vilka motorer passar rakt på me orginal kabelhärvan. Det är en b230FT -87
Frostplugg, köp ny på ex. Mekonomen, Autoexperten och slå dit.
Hehe, nej det är INGEN frostplugg kan lägga upp bild om en stund. det är hål i motorn och en gjutgärns bit rammlade bort och hamnade framför mina fötter. 2-3 cm lång 1 cm bred :-]
Så nu har jag lagt upp en bild, hehe så det är ingen frostplugg Så vad har hänt och varför, hon körde skit lungt med sa hon..det bara small till och bilen gick trögt för att sedan kasta in handuken och avlida. RIP
Men förklara vad du menar med sliten. den hade bara gått 22.000 mil. och besiktade den för någon dag sedan. med perffekta avgasvärden.
Edit finns ju ft från olika årsmodeller. finns även från 940. Jag vill ha en motor som det bara är att trycka dit. utan att pilla med någon äcklig kabelhärva
Milen har inte så mycket att göra med skicket på motorn. Dåligt oljetryck/lite olja i motorn så tar det inte lång tid innan ett vev/ram lager pajjar. Har man sen gått med höjt laddtryck så går det ännu fortare.
Milen har inte så mycket att göra med skicket på motorn. Dåligt oljetryck/lite olja i motorn så tar det inte lång tid innan ett vev/ram lager pajjar. Har man sen gått med höjt laddtryck så går det ännu fortare.
Mvh
Okej. ja OM det nu var dåligt oljetryck vilket jag inte vet. Vad händer när ett vev/ramlager går sönder ? förklara lite mer tack
min polare fick ett liknande problem på sin tic men han fick ett hål på varsin sida på blocket ca 5-10 cm i diameter, small som fan så han trodde de var avgassystemet som lossna men han körde sina 1.5km hem ändå men sen var de slut med att åka nå mer me den =P dom gjorde fina motorer volvo som man kan köra med stora hål i blocket och söndervridna stakar