Vad Bänkpresar du ?

Sushikocken Sleeper
27 september 2009 · 3 084 Inlägg

Första gången jag testade bänk på gymmet så bänkade jag 45kg och körde 12st kunde inte fatta att det var så jävla drygt för man är ju ändå inte otränad av sig.. tänkte inte på att stången vägde 20kg så det blev 65kg. 180 samt fjädervikt 64kg

Senast redigerat av Sushikocken (27 september 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
ErikJohansson
27 september 2009 · 174 Inlägg

Majoren442 skrev:
Måste bara få skriva en radda här nu. Det spelar ingen större roll vad man bänkar tycker jag då. Hellre att helheten ser bra ut än att du har ojämn fysik dessutom roligare att kombinera sporter tycker jag då vet inte hur ni andra tycker. Hellre snygg kropp än proppskåp som sagt=).

Min ålder 18
längd 183
vikt 81 kg

Och jag kan säga att jag har inte maxat sen jag var 16 jag kör bara på istället man förlorar ju i princip ett helt pass på att ligga och trycka tunga vikter. Roligare att känna att man ökar med det man tränar med istället.
Men kan säga att jag blev sugen på att träna nu bara man blir lite friskare så.

Kan ge ett exempel på vad jag menar med helheten som jag nämde ovan.
Säg att du bänkar 120 som exempel men du ligger mycket under i dem andra sakerna hur skulle det se ut då tror ni? Sen var det ett av mina mål att bli så stark men man undrar lite vad man ska göra med alla dem musklerna?
Men säger detta verkligen inte för att racka ner på dem som är soppas starka så dem kastar 100 kg i taket=). Utan bara en åsikt sen så ser det olika ut från person till person beroende på längd.

du snackar ju bara en massa jävla skit.. hur stark man är har inget med att göra hur stora muskler man har, det som avgör hur stark man är hur snabba muskelfibrer man har eller liknande..

Majoren442
30 september 2009 · 213 Inlägg

ErikJohansson skrev:

Majoren442 skrev:
Måste bara få skriva en radda här nu. Det spelar ingen större roll vad man bänkar tycker jag då. Hellre att helheten ser bra ut än att du har ojämn fysik dessutom roligare att kombinera sporter tycker jag då vet inte hur ni andra tycker. Hellre snygg kropp än proppskåp som sagt=).

Min ålder 18
längd 183
vikt 81 kg

Och jag kan säga att jag har inte maxat sen jag var 16 jag kör bara på istället man förlorar ju i princip ett helt pass på att ligga och trycka tunga vikter. Roligare att känna att man ökar med det man tränar med istället.
Men kan säga att jag blev sugen på att träna nu bara man blir lite friskare så.

Kan ge ett exempel på vad jag menar med helheten som jag nämde ovan.
Säg att du bänkar 120 som exempel men du ligger mycket under i dem andra sakerna hur skulle det se ut då tror ni? Sen var det ett av mina mål att bli så stark men man undrar lite vad man ska göra med alla dem musklerna?
Men säger detta verkligen inte för att racka ner på dem som är soppas starka så dem kastar 100 kg i taket=). Utan bara en åsikt sen så ser det olika ut från person till person beroende på längd.

du snackar ju bara en massa jävla skit.. hur stark man är har inget med att göra hur stora muskler man har, det som avgör hur stark man är hur snabba muskelfibrer man har eller liknande..

Det har jag inte heller sagt något om det jag påpekar om är att den vanligaste frågan man får är vad man bänkar och om du istället kollar upp helheten istället. Det du pratar om är röda och vita fibrer i musklerna. Det enda jag vill få fram var att man ska även kolla på helheten. Detta var absolut inte ett angrepp mot någon överhuvudtaget utan bara fakta! T.e.x axlar,ben osv. Jag kan direkt säga att jag har ojämn fysik som större axlar än andra grupper. Vissa har lättare att bygga olika saker.

Så jag hoppas att det inte är någon som har tagit illa vid isåna fall ber jag om ursäkt.

Senast redigerat av Majoren442 (30 september 2009)

No pain No game
Det värsta som kan hända är att sakerna går sönder. Gör om gör rätt!
Alecci
30 september 2009 · 2 014 Inlägg

Länge sedan man tränade på grund av trasig armbåge och handled... Förr i tiden när man gymmade lite vid sidan av kick-/thaiboxningen för att bygga lite extra styrka såg det ut så här:

Ålder: 17
Längd: 174 cm
Vikt: 67 kg
PB: 90 kg

Nu skulle jag vara mycket nöjd om jag klarade 45 kg eftersom jag skulle få pressa endast med vänstern. tongue

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Android
30 september 2009 · 892 Inlägg

Öh? Det var väl helvete vad alla lyfter då! Nästa gång jag behöver under bilen kan jag ju lika gärna ta hjälp av ett par grabbar härifrån som får lyfta lite... roll

Själv har jag nyss gått från att tränat hårt med zappen till att börja slänga hantlar omkring mig, dvs jag har väl mer eller mindre aldrig tränat, men har försökt komma igång nu, hittills har jag hållit igång i  drygt 3 mån iaf... smile

Har inte en aning om vad jag tar i skivstångpress (vilket jag antar ni syftar på?) men borde väl kunna trycka upp en 20kg/arm i hantelpress om jag tar i lite...har ingen aning om hur det blir relativt till skivstångpress, vore kul att testa! smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Ohscar
14 april 2010 · 356 Inlägg

vet att jag har bänkat någonting för ett antal år sedan.. kan de vara 10år sedan? hur mycket? bra fråga.. stången plus några vikter smile

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
Polara
14 april 2010 · 430 Inlägg

jag lyfter LÄTT en hel ölburk MED öl i!!!! kan tom lyfta en 7a whiskey om jag tar i ordentligt....

Mopar or no car!
Renault scenic "VM Bilen" (2001)
Chevrolet Caprice "Bonny" (1970)
Arcangelus <3 Japs
14 april 2010 · 680 Inlägg

Ruskigt löjlig tråd, men skriver ändå. Nu kör jag aldrig bänkpress, kör endast fria vikter - hantelpress.
Är inte ute efter att lyfta så tungt som möjligt. Bygger för att få en proportionell kropp - rippad typ smile

Ålder: 23
Längd: 190
Vikt: 92 kg

40kg/hantel = Totalt 80kg. Kör 3 (set) x 12 (reps).
Sen kör jag alltid 2-3 andra bröst-övningar till... smile

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
Arcangelus <3 Japs
14 april 2010 · 680 Inlägg

Audiholic skrev:
Elitfriidrottare (stavhoppare) här.
Har aldrig maxat, med tar 120 lätt.

Klättrar dock upp på en 8m lång lina, upp & ner 3 ggr utan att stanna, utan att använda fötterna. Ngn som vill utmana? tongue hehe

Jag är f.d tävlingsgymnast, så hade nog spöat dig wink
Gör det med benen sträckta rakt ut horisontellt med...

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
serdna
14 april 2010 · 102 Inlägg

Längd 193
vikt 110 (lite småfet)
Max 1x140kg

Gammal kampsportare så lite råstyrka har man kvar tongue

_Spawned_ Maskinförare
14 april 2010 · 1 163 Inlägg

Det jag inte förstår är varför man helt plötsligt blir gay bara för att man pratar om hur mycket man lyfter?
Skulle väl snarare säga att dom som påstår det är lite mer osäker på sig själv än andra.

Ålder: 20
Vikt: 85
Längd: 193
Max: 95x3

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Mr_Woods Musiker
15 april 2010 · 472 Inlägg

Jag klarar mina ungar i bänkpress, får räcka så... tongue

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)
Martin 9-3 Fisketokig
15 april 2010 · 2 997 Inlägg

Max 70 Kg.

Sen har jag inga fler vikter här hemma att hänga på big_smile

Orka gå till gymmet för att testa...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Engen HEAVY METAL
18 april 2010 · 765 Inlägg

30 år gammal- 180 Cm lång och väger 95kg.. har fysiskt tungt jobb och har tränat mycket på gym.. Nu kanske jag tar 100- 110. inte gymat på 4 år....  men när jag va 21- 22 och i topp form vägde jag 75 och tog 135 kg!!

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang