Corrado -94 bara dog underkörning..

Ohscar
13 april 2010 · 356 Inlägg

Skulle behöva lite tips på vad som kan vara fel med bilen. den bara dog tyst och stilla igår när jag körde, inga hack host eller prutt alls..

elfel är min första tanke..
men även vatten i soppan kanske? men borde den inte hacka till lite innan iaf?
kan tankmätaren visa fel? så att jag helt enkelt har för lte soppa kvar? men då borde den väl hosta till nån gång även då?

Har haft samma problem förut, men då trodde jag att problemet blev fixat när jag bytte "tändplattan" i tändningslåset.. har gått klockrent efter det.. ända tills... ja nu...

soppapumpen låter, jag har en kvarts tank kvar, startmotorn går runt, batteri finns.
Gnista hade jag tyvärr inte möjlighet att kolla igår då jag var själv och inte nådde in i kupén för att vrida på nyckeln när jag stod med huvet i motorutrymmet smile

alla tips är välkomna smile

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
RoniisH
13 april 2010 · 300 Inlägg

Kan kamremmen ha gått av?

Ohscar
14 april 2010 · 356 Inlägg

RoniisH skrev:
Kan kamremmen ha gått av?

kan kan den väl alltid ha gjort hmm har inte kollat men brukar väl rappa till rätt bra då? ett mekaniskt ljud?

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
LeafBox Lat Perfektionist
14 april 2010 · 6 359 Inlägg

om det är en 8v så kan det ju faktiskt vara så att alla ventilerna klarade sej, så ett uppenbart "pang" behöver ju inte dyka upp.

Men en sak jag kan tänka mej annars är + eller - på motorn. Hade en kompis med glapp i jorden i sin bil, och då startade den ibland och gick dåligt ibland osv. Men den kan ju ha fölle bort under färd? Jag vene, bara slänger idéer smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Ohscar
15 april 2010 · 356 Inlägg

har kollat, fördelaren och kamremmen ser bra ut. ska kolla jorden idag.

Senast redigerat av Sauce (15 april 2010)

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
Ohscar
21 april 2010 · 356 Inlägg

jorden verkar vara ok, tror det är en pluskabel som ligger mot karossen.. har dock inte hittat vilken..

BMW 2002 "Grupp B Turbo - Dolores VII" (1973)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang