21 april 2010
Trådstartare
Börjar bli galen på detta och ber desperat om hjälp.
När bilen är kall och jag startar den går den som en klocka, inga problem alls, men kör jag en kortare sträcka som ett par km, och sedan startar igen så går bilen till och från på bara 3 cylindrar. Sedan går den ruskigt dåligt i kanske 10-15 min. Har fått för mig att den kan börja gå bättre efter riktigt hårt gaspådrag. Typ acceleration på 2an full gas upp till 100 km/h.
När bilen går dåligt har jag följande symptom:
Ingen kraft alls när jag gasar normalt, trycker ner gasen mer men ingen skillnad alls, motorn känns trött, jag växlar ner en växel och ger 70% gas, fortfarande ingen skillnad, då ger jag ännu mer gas 90%-100% så dröjer det ett par sekunder innan det plötsligt händer nåt och bilen skjuter iväg som en pil som den ska göra..
Jag har bytt fördelarlock och tändkablar utan att det blivit bättre.
Obs, när jag kör långsträckor funkar bilen klockrent, känns som att det är just vid kortsträckor, ner till macken, sedan till butiken, som den börjar gå dåligt.
Är bilen riktigt varm och jag stannar på motorvägen för att tanka så får jag inga problem.
Vore mycket tacksam för alla tips jag kan få då jag börjar få slut på ideer nu.
Bör det vara bränsle / insprutning relaterat eller låter det mer som nåt med tändningen?