tja, efter att bilen stått hela vintern , så började 4ws lampan att lysa , bilen ifråga är en honda prelude 2,3 4ws 1992 , så tänkte kolla om nån vet vad felet kan vara ? mvh
Felkod som jag får är , 7 stycken vanliga jämna blinkningar(1-1-1-1-1-1-1-1) , sen ett antal riktigt snabba blink(1111111111111), sen 2st vanliga(1-1) sen 3 st liiiite snabbare
är du helt hundra på att du fått just den felkoden, för den verkar inte ha med 4ws.en att göra, utan felantändnig i någon av cylindrarna. Sen så ska fekoderna bara ha antingen snabba eller långsamma blinkningar,inget mitt emellan. men annars hörde jag när jag köpte min prelude vara att 4ws är kopplat till abs, men min abs funkar inte då nån sensor är defekt men min 4ws funkar perfekt, är nån enstaka gång när jag startar den då lampan lyser, då stänger jag av motorn och startar den igen.
nej jag e inte säker men den verkar fan blinka så hehe, och höger abs givare e pajj o abs lampan lyser , jag har ingen aning om de två har någon samband , för när jag kollar felkoderna då blinkar ju 4ws 7 ggr jämnt, sen snabbt som fan, sen 5 st fast 3 sista blinkningarna av dom fem går lite snabbare en dom två första men de verkar va en o samma felkod