Backman - Bmw e28 520i renovering mm

TurboBackman
16 mars 2009 · 44 Inlägg

Lägger upp min tråd här med komplett med alla bilder för dom som vill see. Har du modem så byt tråd nu.

Bilen i fråga är en Bmw e28 520i från 1984. Den är, eller var Helt standard. Ingen extrautrustning alls.
Bilen köptes när körkortet kom för ca ett år sedan. Köpte den av en för-e-detta norrman som hadde fått bilen i arvegods efter sin fars död 1998. Denne före-dettingen körde då runt med den i ca 2år här i göteborgsområdet innan topplockspackningen gick.

Sedan dess blev den ståendes och så småningom hamnat på blocket för en struntsumma av 3400kr på samma dag som körkortet kom. Jag hitta annonsen och vänta inte en sekund, så jag drog iväg och tittade på bilen och kontaterade att den va ju faktiskt väldigt fräch för sitt pris. Ingen rost under, ingenting i trösklar och skärmar mm så bilen blev snabbt min.

Körde hem bilen och rev av toppen för packningsbyte. Men det visade sig vara mer än så. Toppen hadde "förmultnats" av (vad jag tror) fel glykol. Kylkanalerna var som pulver och man kunde skära av bitar av alu med en kniv. Ny topp inhandlades på närmaste  skrot och motorn slängdes snabbt ihop. Bilen kördes mycket och jag blev snabbt trött på den slöa gamla m20 spisen på 125 slappa hk som inte ville visa sig förs man var uppe vid 5000 stäcket och peta.

Lösningen på problemet: Sätta i en M50B25 på 190 hk (inspiration ifrån Pelko). Valet var solklart och en m50 inhandlades gratis av en polare komplett med tillhörande e34. Redan här kände jag hur det hela började spåra ur. Kände igen känslan ifrån min gamla Epa som fick smaka b19Turbo  lol
Hur som hellst,  planerna gick fort ifrån sugis till M50Turbo  och Megasquirt med Edis inköptes. Men innan jag gick för långt så han jag faktiskt hejda mig. Jag insåg att jag var en fattig student som skulle ha råd med snus, soppa, bil och nu ett M50Turbo bygge på en CSN lön av 1050kr mån. Räknade snabbt om och sålde m50in jag hade samlat på mig och siktar nu på ett tråkigare men mera realistiskt mål nämligen en M30B35 som sugis till sommaren 2009. Planerna för 2010 är förnärvarande en 3.5L V8 från e34. Men mera om det då. Risken är stor att det blir ett mindre turbobygge på m30:in till sommaren, då jag i stort sett har allt förutom grenrör och turbo. Men mera om det då...

Det som har hänt hittils med bilen är:
Bakvagn, Framvagn, Kardan, Motor, Kringutrustning är nedplockat och håller på att frächas upp. Motorummet blev lackat och jag håller nu på att sätta tillbaka lite krims krams där.

Framtidsplanerna är hittils följande:

Avrosta alla rostiga delar i elektolys
Lacka delarna med 2-komp
Byta stötdämpare/fjädrar
Byta alla bussningar och leder
Montera på M-paket
Montera i El-hissar och Centrallås [X]
Montra nyare bakaxel med skivor och S-diff
Montera i M20b20 och besiktiga
Köpa m30b35 och skämma bort den med lite nya delar

Det är den kortfattade listan det.

Nu kommer lite bilder!

När bilen är nyköpt

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/DSC01832.jpg

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/DSC01755.jpg

Så hoppar vi frammåt en hel del till m50 tiderna

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0139.jpg

Sen så åkte den ut

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/Picture018.jpg

Efter detta så är det lite luddigt innan jag har fastställt en plan så jag hoppar över det.

Och ja det blev fel färg, skulle ha blivigt grått men det blev någon beige aktig. Får lösa det till nästa vinter.
(ursäkta dålig bildkvalitee... mobil)

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/DSC00264.jpg

Planen är att den ska vara stilren. Endast M-paket på utsidan med eventuella skärmbreddare, mörk lack dock inte helt 100 på vad för lack än. Och detaljerna ska vara perfektionistiska (lampor, lister e.t.c) . Mycket krom mest för jag är lite krombög tack vara alla av farsans gamla amerikanare han renoverat.

Inredning ska vara så lyxig som jag kan få den och så mörk jag kan få den. Allting ska vara bmw orginal och inget krimskrams från made in china som neon och grejjer. Och jag ska försöka få tag i så mycket extrautrusning jag kan få tag på och naturligtvis ska allt funka felfritt.

Så kortfattat en lyxig, stilren bil med hög prestanda och ett skönt muller.

Som ni nog fattar så kommer detta INTE att ske till sommaren. Till sommarn ska jag vara glad om jag hinner få ner m30:in big_smile
och vad det angår utsidan till sommaren så kommer den nog snarare se ut som en skitförbannad fisk.

Lite om det som har hänt i garaget då :
Mattor åkte ut och till min förvåning var de en mindre simbasäng under mattan. Så golvmattan var helt snustorr men under den så ligger det en 3-4cm tjock isoleringssplatta gjord av skumgummi och den inehöll säkerligen en 5-6 Liter vatten. Så någonstans läcker det. Så innan det börjar regna får jag åka ner till bilglascentralen och få det fixat av lasse som sponsrar allt med rutor.

Sen så drog jag in elhissarna och centrallåset och tillhörande kabelhärva till det. Försöker jaga tag i ett kopplingsschema till detta, så om det någon som sitter på det så kan ju han/hon höra av sig.

Kan tillägga att jag har en donatorbil som jag plockar grejjer ifrån, nämligen en e28 520iKS -87

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/DSC00272.jpg

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/DSC00273.jpg

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/DSC00259.jpg

Får slänga upp en bild på vinterpulkan också:
en E30 318 touring -91

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0456.jpg

Iskörning på rödvattnet iår:
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/Bredbackman.jpg

Kabelhärvan ifrån donatorbilen togs av och åkte in i Projektbilen. De var lite mera jobb än vad jag hade räknat med men nu är det 100% Kattmatta i den (kan ju tolkas på flera sätt iof.. tongue ) Fick riva av instrumentbrädan utövar mattan som jag tidigare lossat.  Men att få av brädan var inga problem, var bara 5 skruv som var lättåtkomliga. Men ventilationsystemet var en helt annan historia. Satt med ca 6st små taniga skruv på nästintill omöjliga ställen men efter ca 1timme av blod svett och svordomar fick jag loss de utan att ha sönder allt som jag gjorde på den svarta big_smile

Kabelmattan drogs och kopplingarna fick sig en dos av kontaktsprej då det såg lite ärgit på vissa av kontakterna. Sedan flöt de på rätt bra och jag han sätta ihop det mesta.
Nu till lite bilder!

Motorummet som de ser ut nu:

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0455.jpg

Får lägga upp en bild på herr screamo i ABS baljan som jag tycker är lite läskig big_smile

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0459.jpg

En bild på bomsservot som ser lite gladare ut efter en skätt färg och lite rengöring.   

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0487.jpg

En tidigare bild på golvet. Allting under är helt genomblött, Men det fick stå i tvättstugan med ca 40grader under natten så det blev torrt.

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0452.jpg

Här är en bild på den gamla härvan. Den nya är ungefär dubbelt så mycket om inte mer.

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0466.jpg

Fördelen med att meka e28 elsystem är att det är skitlätt att lossa kontaktstyckerna. Kanske därför många hadde problem med glappkontakt och bristande funktioner big_smile Men de ju lätt att koppla i alla fall. 

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0469.jpg

Man förstår ju varför katalysatorsystemet är lite mer exactare än jetronic historan till höger, en klar skilland i in/ut funktioner om man säger så.

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0471.jpg

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0473.jpg

Var tvungen att provmontra lite  för att få mera inspiration, men de ska ju ner och poleras lite innan de klart.

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0490.jpg

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0479.jpg

Nu till lite extrabilder.

Bankomat ok, men Liftomat ? vad ståt omat för ???

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0474.jpg

Och nu när jag mekkat mycket med elen behöver jag nog denhär som jag hitta i donatorbilen. Orginal såklart!
Släker tyvärr inga bränder längre men alltid kul att ha lite ovanliga delar.

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0475.jpg

Planen för denna motorn är att göra så lite som möjligt för att få fart på den igen. Så det blir honing av cylindrarna då det var rostfyllt, ny avgas+insugs packning och topplockspackning då. Resten smetar jag på med pasta.  Ny lack ska jag slänga på också.

Gick smidigt ur
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0491.jpg

Och här kan man ju med lätthet se varför den blev ståendes. Var ca 5liter olja och kanske 4liter vatten i han.
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0493.jpg

Och nu börjar det se bättre ut. Det var som vanligt ett rent helvete att få loss remhjulsbulten. Fick stå och hoppa på ett dragskaft med rör på för att de skulle lossa . Hade någon sett mig så skulle han skratta ihjäl sig  lol   
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0500.jpg

Motorn plockades ju ned och jag titta på lager e.t.c såg ok ut. Samtliga ventiler har tagit i någongång i dess liv den saken är säker. Så det fick bli lite kolvreparation annars vara det bara honing och pusts sen limma ihop den igen.

Lacken på motorn är auto-k motorlack om någon undrar. Funkar skitbra och har funkat skitbra för många. Täcker gött.
Ny kamrem, Fördelarlock, Tändkablar, Topppackning

Men här är iaf några bilder på det som gjorts.


Blocket honades pga rost i burkarna.

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/motor7.jpg

Blocket slipas inför målning

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/motor6.jpg

Blocket målat och fått i sig kolvarna igen

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/motor3.jpg

Vattenpump mm monterat

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/motor4.jpg

Sen var det dax för toppen. I detta fall en 731:A

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/motor1.jpg

Äcklig som satan var den med sågspån och grejjer på så det fck bli högtyckstvätten
Före:
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/motor2.jpg

Efter:
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/motor.jpg

Sen monterades oljepumpen.

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/motor11.jpg

Efter det åkte toppen på och tändning o.s.v.
Imorn kommer insug+avgas, gen,servo och kanske kanske att jag hinner sätta i den i bilen.

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/motor10.jpg

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/motor9.jpg

Här har motorn fått servo, insug, gen samt kabelhärva. Men de tar sin tid när varje bult ska avfettas och skruvas på mm.


http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0515.jpg

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0514.jpg

Som ni kanske märker så kör jag med Americana style på lackningen. d.v.s svart med slipad upphöjning.
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0523.jpg

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0520.jpg

Kommer i värsta fall ladda 110Bar i servopumpen iår big_smile
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0527.jpg

Slipat tanken från rost (ska lägga på kemisk metall där de finns hål)
Elektolysat hållarna för framlapor ifån rost.
och till sist så har jag lossat fjäderbenen ifån donatorbilen som jag ska köra med då de ventilerade skivor på den.

Fjäderbenen, Rostiga men ska in på blästring, skivor ska återanvändas då dom är som nya.

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0530.jpg

Tanken som slipats med ståltrissa, Ska få sig en vända med musen också wink

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0531.jpg

Lite rosthål då...

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0532.jpg

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0533.jpg

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0534.jpg

En skiva till bak

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0537.jpg

Ligger gött i badet

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0540.jpg

Ett annat basiskt syrabad för grejjer med färg på.

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0542.jpg


Tank lagad med någon kräm från Autoexperten. Funkar kanon och torkar på ca 10min och är därefter slipbart. Helt grymmt. Var inga problem att täcka över 1x1cm stora hål alls, trodde att pastan skulle krypa in i hålet och lägga sig där istället för att täta men de funka bra som sagt.

Sen har båda bakskivor blivigt klara med elektolysen och har blivigt finare än dom var.
Sen blev också båda lamphållarna klara genom syrabadet och ser helt lackningsbara ut.
Sen så byggde jag en större tank till elektolys för att kunna avrosta bärarmar bak och fjäderben. Sparar nog en 1000 lapp här big_smile
Sen så var det bara lite småpill som inte är värt att nämnas.


Bilder!

Här ligger det och pyser. Bildas nämligen knallgas under processen. De rätt kul att tändapå bubblorna, smäller som fan
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0562.jpg

Och såhär blev det, Hamnade ju lite åvanför vattenytan så de lite rost där men de löst nu. Och naturligtvis är den andra skivan också avrostad.
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0552.jpg

Och såhär lätt lossnar färgen efter syrabadet. Bara rammlar av big_smile
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0554.jpg

Och fint blir det.
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0555.jpg

Fick köpa mig lite nya hylsor och ett dragskaft för att lossa hjullagrena fram och bak så man kan avrosta mm.
Lätt dom dyrast bultarna jag lossat på. Tror allt gick på 200spänn så de tur att det finns biltema ibland ändå. 
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0556.jpg

Och här ee det nya badet big_smile
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0559.jpg

Och soda till det
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0560.jpg

Och tanken som blev bra.
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0558.jpg

Hämtade även lite dekaler från autoexperten .. Undra var dessa kommer se bra ut..
Som tur är kommer det andra om en månad
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0557.jpg


Nu har jag samlat kraft för att göra en update med bilder.
Nej det är ingen stor update. Kommer fömodligen i veckan som kommer. Då på bilder när allt är lackat.
Nästan allt är klart nu, bara det jobbigaste kvar. Bakvagnen. Så det som ska avrostas innan det blir lack är:

Bärarmar bak (tar ca 2dagar, ska börja med en av dom imorgon)
Bromsok (ligger i nu)
Bromsokshållare (en av dom ligger i nu)

Har avrostat en del grejjer hittils i alla fall big_smile
Täckkåpa för bränslepump
Hållare för bränslepump
Bromsok fram, bromscylindrar bak (tänkte använda orginalbromsar men blev ju ej så)
Fjäderben fram
Motorbalk
Bromsok bak (dom nya)
Och en hel del smågrejjer som jag inte orkar nämna.

De jag har att säga om elektolys är att man måste prova det för att börja använda det, Kännslan när man plockar av rosten med fingrarna i stora kakor ger orgasm genom hela kroppen big_smile
Visst det tar tid men vafan de kostar vaddå ? 34kr för resolut kristallsoda +vatten och 100W el. Och det blir kemiskt rent ifrån rost.  Så de bra om man har tid, men ja blästring är ju att föredra då de mindre blött och bökigt och bra mycket snabbare.
Processen går ju att snabba upp med hjälp av en pinnsvets, då kan man göra en hel bakaxel på en 30min. Skall provas!

En annan fördel med elektolys är att man kan vända på processen och lägga på material på det objektet man jusst rostat av som tex zink, koppar mm.  Detta kräver dock en annan blandning än bara kristallsoda... Lite svårare at få tag i grejjerna + att det blir olagligt, hälsoskadligt, explotionsrisk mm men det går! Skall också prövas.

Fan va jag pladdrar då...  Till bilderna..

Elektrolysen bubblar på, fjäderben i. Notera att vattnet var rent när jag la i dom big_smile
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0563.jpg

Motorbalken. Blev skitbra!
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0574.jpg

Lite före och efter
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0573.jpg

Gott och blandat
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0570.jpg

Inredningen hittils då:
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0575.jpg

Och de satans helvetet
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0576.jpg



De va allt för idag..

Volvo 240 GLT "Bötten" (1991)
Boostrider Försöker iaf
16 mars 2009 · 1 998 Inlägg

Ser ju bra ut detta. Längtar tills nästa update wink


Vad hände med duetten då? blev den nån turbo å 740 bakvagne eller va de va?

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
TurboBackman
16 mars 2009 · 44 Inlägg

Den såldes så jag kunde köpa detta istället.

Volvo 240 GLT "Bötten" (1991)
TurboBackman
20 mars 2009 · 44 Inlägg

Ja gott folk då var bilen komplett med underredsmassa, motorbalk, och styrsnäcka+stag. big_smile Har varigt en mycket produktiv dag känner jag.

Men man blir inte lite svart när man ligger under bilen och sprutar underredsamassa. Så det fick bli Avfettning istället för schampoo idag   lol
Kändes lite skumt att så med en 5liters dunk och hälla avfettning på sig själv. big_smile  lol

Imorgon blir det forhoppningsvis motor/växellåda :!:

Bilder:

Då vet det klart och redo för motor, Ska finputsas lite imorn då det kom småfläckar från underredsmassan. 

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0583.jpg


De gick åt lite massa så nu får man plussa på lite på vikten big_smile

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0588.jpg


De ju svårt att visa resultatet av 3timmars krypande under bilen men ja det ser ut lite i den här stilen tongue

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0585.jpg

De var allt för idag mera imorgon.

Volvo 240 GLT "Bötten" (1991)
Boostrider Försöker iaf
20 mars 2009 · 1 998 Inlägg

Blir fint detta. Men va va felet på motorn när den blandat vatten och olja? Spricka i toppen? Hoppas du kollade toppen riktigt noga innan du monterade den

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
TurboBackman
20 mars 2009 · 44 Inlägg

Gick noga igenom toppen innan återmontering, har haft tidigare roliga erfarenheter av dessa toppar men den är uppmätt så den är plan och hittade inga sprickor.
Fanns ingen topplockspackkning när jag tog ur motorn så jag vet ej om det var den som blåst.
Kan även tänka mig att det har regnat ner vatten i motorn då den stod utan topplock ute i 2år.

Tror att toppen revs av då den har tagit i med ventiler så förmodligen remras. Men de kan ju ha hänt innan. Men jag tror det löser sig.





Nu är motorn i och är så gott som ihopkopplad. Det som är kvar är bränsleledningarna, styrenhet, gaswire och en kylarslang. Men det ska jag nog lösa innom en snar framtid. Imorgon ska tanken upp samt bränslepump.
Efter detta kommer framvagn och efter det bakvagn. Sen är det bara smälla ihop resten av inredningen.
Kommer lägga en beställnig hoss shmiedmann innom kort på en rad nya delar. big_smile

Bilder!


http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0593.jpg

http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0590.jpg

Senast redigerat av TurboBackman (20 mars 2009)

Volvo 240 GLT "Bötten" (1991)
_Fredrik
20 mars 2009 · 2 788 Inlägg

Riktigt fin renovering big_smile Blir ju som nytt ju wink Lycka till med allting!

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Edfeldt_90
24 mars 2009 · 2 Inlägg

ser ju strålande ut Backman fortsätt jobba på nu big_smile hehe
förhoppnings viss kanske vi båda ut våra E28'or i sommar haha

BMW 520 (1986)
Rquired Allmänt envis
24 mars 2009 · 12 512 Inlägg

Motorn ser ju riktigt fin ut i alla fall! Kul med folk som räddar bilarna från skroten smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
TurboBackman
26 mars 2009 · 44 Inlägg

Nu jävlar small han igång. Video ligger på youtube:

Inte mycket att se men vafan big_smile
http://www.youtube.com/watch?v=Lqfzb2Y3mXs

Det var antingen att styrenhet inte var jordad eller avståndet mellan trigger och hjul. Men nu jävlar går han. Får finjustera ventilerna senare. Knackar en del, men mycket är spridarna också.
Synd att man inte får med bas i en digitalkamera för den brööölar härligt gött :

Volvo 240 GLT "Bötten" (1991)
TurboBackman
29 mars 2009 · 44 Inlägg

Ok update igen då. Fick hjälpa till med annat från fredag tills nu så har inte kunnat vara mycket i garaget. Men jag har i alla fall monterat på framlyktor och tillhörande plast till det sen så har jag målat bakaxel röd.
Ska köpa allt till bakvagn på mondag så jag kan få upp den och snart få ned bilen på hjul! big_smile


Bilder!

Gott och blandat med lamporna. Tog dom som var bäst men några ska bytas. 
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0611.jpg

Kardan fick sig en skvätt färg den med
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0615.jpg

Och bärarmarna bak.
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0616.jpg

Orkar inte lacka det som ska bytas
http://i490.photobucket.com/albums/rr269/TurboBackman/PIC_0617.jpg

De var allt för idag. Får la se om man får något gjort imorgon  smile 
Top Secret Fiat Uno Turbo Projektet går också bra wink


Kommentera!  big_smile

Volvo 240 GLT "Bötten" (1991)
TurboBackman
20 mars 2010 · 44 Inlägg

Bil såld. Köpte S6: a

Om ni vill see mera så står den hos en polare i mitt (ovh bilens) nya hem finns projekttråd där:
Evolution garage.

www.evolutiongarage.se

Volvo 240 GLT "Bötten" (1991)
Simopparn Ung & dum
14 maj 2010 · 57 Inlägg

Schysst upplägg av projektet. Det gav bra med insperation! smile

Och förlåt om jag drog upp en gammal tråd.

Enda gången jag backar är när jag tar sats.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang