Konstig användning av icke existerande ord vid annonsering/beskrivning

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
18 maj 2010 · 1 948 Inlägg

Bjare skrev:
Ni är korkade hela högen.

Byta, bytat, bytade, bytt...

Enklare: "Nya däck"

Krångla inte.

Klockrent! wink

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Nehe
18 maj 2010 · 687 Inlägg

Ras_J skrev:

Nehe skrev:
Jag kan störa mig något oerhört på folk som skriver "dom" istället för de och dem.

Jag tycker istället att alla som vågar erkänna sin okunskap genom att skriva "dom" istället för de/dem skall ha en eloge för detta! Jag stör mig nämligen fan så mycket mer på folk som inte vet hur de/dem skall användas!
Behärskar man inte den konsten låter man med fördel bli att skriva de/dem och använder "dom" istället!
Ett oskyldigt "dom" ser ju bra mycket trevligare ut än ett felplacerat "dem" som snarare verkar vara regel än undantag här på g.org!

Har personen mer än 4hjärnceller så skall det inte vara så svårt att använda de/dem. (Förutsatt att personen var närvarande under högstadiet).

Senast redigerat av Nehe (18 maj 2010)

Simopparn Ung & dum
18 maj 2010 · 57 Inlägg

Jag tycker egentligen inte att det är speciellt störande eller stötande mot mig när folk stavar fel eller inte använder korrekt Svenska. Det står trots allt i det här forumets regler att man ska göra sig förstådd när man skriver ett inlägg, vilket de flesta gör här, även om de inte använder helt korrekt Svenska.

Btw, korrekt Svenska är faktiskt väldigt svårt. Bara i mina meningar här ovanför skulle det finnas ett 10 tal fel om man ska göra om det till helt korrekt Svenska.

Enda gången jag backar är när jag tar sats.
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
19 maj 2010 · 1 874 Inlägg

Det är efterblivna människor i Skåne/Halland, samt några efterblivna (eller många, dock inte jag själv) härifrån Västervik som inte kan böja ordet byta korrekt. Själv skulle jag säga att jag har "bytt" något, och att jag "bytte" något.

När jag köpte en gammal 850 GLT nere i Malmö så var minsann kopplingen bytad. Och när jag var med en polare och köpte en gitarrstärkare i Lysekil så var rören i minsann precis bytade.

Och gitarristen i bandet jag spelar i blir jag ta mig fan inte klok på heller. Han varken bytte eller bytade. Utan han "böt". Va fan... kan inte folk i detta land svenska? Jag blir frustrerad!

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
19 maj 2010 · 1 874 Inlägg

En annan bekant sa att det hette "ett choklad" och att man minsann skulle räcka honom "chokladet". Det är också något av det roligaste på länge.

Simopparn Ung & dum
19 maj 2010 · 57 Inlägg

Haha din andra beskrivning Hexenhammer va lite smått kul. tongue

Enda gången jag backar är när jag tar sats.
mr_right har roligt.. och ibland tråkigt
19 maj 2010 · 461 Inlägg

de dem dom...  är ju bara 3 ord smile  va glada att ni inte har 7 olika för hanne/hona just gällande "de dem dom" som vi har på mitt språk...

An eye for eye only ends up making the whole world blind.
Slash Saabifierad
19 maj 2010 · 2 026 Inlägg

tjompa skrev:
Sen undrar jag varför man citerar ett inlägg som är precis ovanför sitt svar?

Man vill visa vilket inlägg man svarar på (så gör jag iallafall) wink

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
JonR
19 maj 2010 · 3 259 Inlägg

klappträn som inte kan använda punkt/kommatecken blir man ju fullständigt vansinnig på...

Eller den roligaste som jag vet som folk har förmåga att skriva i annonser:

Ring ej mail............. JAHA?!?!?! Ja vilket är det nu då????????? Ring ej, maila eller Ring, ej mail.. ärthjärnor!

Senast redigerat av JonR (19 maj 2010)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
FordRSC Los geht's, Schumacher
19 maj 2010 · 1 510 Inlägg

JonR skrev:
klappträn som inte kan använda punkt/kommatecken blir man ju fullständigt vansinnig på...

Eller den roligaste som jag vet som folk har förmåga att skriva i annonser:

Ring ej mail............. JAHA?!?!?! Ja vilket är det nu då????????? Ring ej, maila eller Ring, ej mail.. ärthjärnor!

Det är väl trots allt bättre än om en som ej kan skriva och ger detta till bödeln: avrättas, ej benådad. Istället för avrättas ej, benådad big_smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Turbo260
20 maj 2010 ·

E istället för ä och tvärtom.
O istället för å och tvärtom.
Felaktig böjning av ett ord, (byta, bytte, bytt heter det).
Felaktig användning av dem, de använder det jämt.

Det ovanför är väl det man kan reta sig på, dock inte bara i annonser, men även på en massa forum.

Simopparn Ung & dum
20 maj 2010 · 57 Inlägg

De är väl bara att konstatera att dagens ungdomar skolkar för mycket i grundskolan, eller förlorar de mesta under tiden? smile Sorgligt..

Enda gången jag backar är när jag tar sats.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang