6687
Sök

VW Polo -97, missljud/vibrationer, vänstersväng vid 70+ km/h

2 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
Vid hastigheter högre än 70, minsta lilla vridning på ratten åt vänster uppstår vibrationer och ljud, känns ungefär som när man kör långt ut i kanten på motorväg, om ni förstår vad jag menar. Vad är fel? Måste något bytas? Vad kommer det kosta?

Bilen gått 20000~. Vid högersväng eller körning rakt framåt, under samma förhållanden uppstår inget speciellt ljud.

Tillägg: Min kunskap inom området är mycket liten.

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
20 maj 2010
Har du kontrollerat att hjulet sitter fast som det ska? Om man glömmer att efterdra hjulmuttrarna brukar resuktatet vara liknande innan det blir värre och man tappar hjulet. Jocke
Senast redigerat av jok3 (20 maj 2010)

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

473 Inlägg
20 maj 2010
den kan vara höger hjullager , eller drivknut fast det skulle visa sig i andra hastigheter också
förra skribenten skrev att du skulle efterdra skruvarna det är bra men frågan från mig där om du har orginalfälgar på den eller ej ? kan vara så att det saknas navring om det hålet är större än bromskivans

2 174 Inlägg
20 maj 2010
ett ljullager håller på och ge sig låter det som. inga stora pengar på en polo smile  En navring till fälgen är ett smart tips om man har eftermarknadsfälgar. Hade själv väldiga problem med min innan ja kom på det problemet när ja bytt däck hade en ramlat bort tongue

2 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
Tack för svaren grabbar! Kollade om hjulen satt fast som de skulle, och där ser man, "huvudet" på en bult hade gått av och saknades... Det hade nog kunnat sluta illa om jag inte hade fått tipsen, så tack återigen!

Sök