7397
Sök

740 går piss,hjälp tack!

309 Inlägg
30 maj 2010
Trådstartare
tjena:P har nu ett jävla konstigt problem med bilen. den går skit illa om man varvar ur den, går inte till varvstop. Det hela började med att jag var ute å körde en kväll och helt plötsligt började den gå skit, missade på tändning och så. kollade då och då var det en jord till generator som var av. så då laddae den inte. sen så bytte jag den, gick fortfarande piss illa pga av den inte ladda. byte då generator och nu laddar den fint. men den går fortfarande dåligt, bra mkt bättre än förut men den lixom segar konstigt, och man får den ej till varvstop. kolla kamremen och den hade kuggat 3 så det är nu fixat men går fortfarande konstigt:S har kollat fel koder och det finns inga:S ibland kan den även tvärdö när man åker, då får man ta bort - på batteriet så den nollar boxen då hoppar den igång igen:S någon som vet vad som är fel?

mvh nisse

+Uppfinnare+
643 Inlägg
30 maj 2010
konstigt att du inte får några felkoder, hmm, det första jag tänker på är ju att något kan ha blivit skadat när kamremmen kuggade över.
Annars kolla alla tänddelar, speciellt fördelardosan så att inte den har geggat igen om du inte har bytt den nyligen. Kan ju även vara nått fel på styrelektroniken eftersom det fungerar igen när du nollar boxarna.
Svårt att veta vart felet ligger här smile

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

309 Inlägg
31 maj 2010
Trådstartare
Evil_90 skrev:
konstigt att du inte får några felkoder, hmm, det första jag tänker på är ju att något kan ha blivit skadat när kamremmen kuggade över.
Annars kolla alla tänddelar, speciellt fördelardosan så att inte den har geggat igen om du inte har bytt den nyligen. Kan ju även vara nått fel på styrelektroniken eftersom det fungerar igen när du nollar boxarna.
Svårt att veta vart felet ligger här smile

alla tänddeöar ä byta pga av att motorn är helt ny renoverad. men funderar på boxen, ska prova å byta sen och hoppas på någon fram gång.

Sök