Volvo 855 t5 läcker glykol?

virre91
3 juni 2010 · 7 Inlägg

Hej har en 855 t5 från 94 som har börjat läcka mycket glykol, den har börjat rycka avgaser fast motorn är genomvarm och det droppa glykol under motorn när den står på tomgång.
Termostaten är hyfsat ny och vi har bytt termostathus packningen men den läcker som ett ett såll ändå....

Var kan det tänkas läcka?? Kan det vara topplockspackningen som har gjort sitt??

Senast redigerat av virre91 (3 juni 2010)

Severin
3 juni 2010 · 1 587 Inlägg

topp packningen eller spricka inne i motorn i nån kanal eller nåt, sen vet ja inte vad mer de kan vara..

cliffan
3 juni 2010 · 15 Inlägg

virre91 skrev:
Hej har en 855 t5 från 94 som har börjat läcka mycket glykol, den har börjat rycka avgaser fast motorn är genomvarm och det droppa glykol under motorn när den står på tomgång.
Termostaten är hyfsat ny och vi har bytt termostathus packningen men den läcker som ett ett såll ändå....

Var kan det tänkas läcka?? Kan det vara topplockspackningen som har gjort sitt??

har samma problem med min men jag har inge problem med motor eller avgaser...men däremot så stod där en stråle glykol rätt ut från kylaren när jg hade bilen igång och det visade sig att kylaren hade spruckit..så jag ska byta kylare nu fick hem den igår så ska byta den i helgen nu hade jag tänkt mig..men kolla igenom kylaren....ett tips...

careau
3 juni 2010 · 1 624 Inlägg

har precis samma problem jag sad, testa med Bars Leak, finns på mekonomen. Släng i det i kylaren, skall tydligen täta.

Marlboroman
3 juni 2010 · 8 234 Inlägg

careau skrev:
har precis samma problem jag sad, testa med Bars Leak, finns på mekonomen. Släng i det i kylaren, skall tydligen täta.

Det funkar, men är nåt som enbart ska användas i nödfall och och man lär byta fylare ganska omgående efter att man hällt i sånt för att slippa ytterligare bekymmer.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang