Vid två tillfällen på kort tid nu har tändspole nr 2 från fronten sätt hoppat ur/upp ca 1-1,5cm... Förstå gången jag märkte det var häromdagen när jag tvättade bilen samt även lätt tvätt i motorrummet (tog av motorkåpan och torkade), och nästa gång nu i morse... Någon som vet hur man får fanskapet att sitta kvar??? och varför den åker upp?? När jag trycker ner den verkar den sitta men inte det inte...
Den verkar ju inte hoppa ur så att den helt tappar kontakten med stiftet efter som den har normal tomgång och låter helt normalt...
Jag upplever även ett problem som jag hoppas har med detta faktum att göra, och det är när jag accelererar på både tvåan från lågt varv samt vid hög belastning på 6an att den hugger till... Känns lite som att man tappar drivningen för någon halv sekund... och sen kommer den som vanligt... är ungefär när turbon börjar ladda som det kommer...
Sen känns den lite tveksam vid "segdragning".. den småtvekar lite med mindre ryck (väldigt små, mer som vibrationer i motorgången och med det menar jag inte den vanliga segdragnings känslan)
I övrigt vid normal körning eller vid accelaration när jag har lite mer varv så märks inget...
Skulle jag kunna utesluta den här motorgången och rycken till den hela tiden lossnande tändspolen, eller kan det vara något annat?
Tacksam för svar osv
Mvh
Lars
Senast redigerat av AEN (1 juni 2010)