Hej alla bilkunniga på garaget.org! Jag har precis köpt en BMW 316i 96:a. Den är otroligt skön att köra efter att ha hostat fram i en seat toledo som varit på bristningsgränsen en längre tid, men nu får vila i frid
Dock är det lite småsaker som jag vill fixa på den för att bli 100% nöjd. Det främsta nu i sommarvärmen är att få en fungerande AC.
Letade runt lite och förstod det som att det är ganska knepigt att fixa själv utan en massa specialutrustning!? Finns det något man bör testa innan man lägger en massa pengar på att laga den? Hamnar det på halva värdet av bilen (7-8000:-) så kör jag nog med fönstren nere istället
Åk in på nån ac-verkstad o gör en felsökning så får du veta va det är. Vanligt att systemet inte används under den långa vintern o då uppstår problem, därmed vanligt att ackompressorn ger sig. Kan lika gärna va annat
Åk in o felsök så får du oxå veta vad det är och hur mkt detta ungefär kommer kosta.
Tack för ditt svar! Jo, det kanske är lika bra att göra det, men alltid lika surt att hosta upp en femhundring i felsökning utan någon förbättring på bilen