4786
Sök

Höga avgasvärden

1 Inlägg
28 oktober 2006
Trådstartare
Jag har besiktigat och fick för höga avgasvärden,Jag har ny insugningspackning,nytt luftfilter jag har även kollat lambdasonden och katalysatorn är OK.
Jag har hört att luftmassemätaren kan vara trasig och därför höga värden..jag har kollar på skroten men där fanns inte den jag ska ha jag har en luftmassemätare med en lite kontakt på som sitter direkt på röret och i luftmassemätaren så finns det bara ett filter stor som en sockerbit..
Idag så kollade jag på en 740 gl -90 och då såg jag att det fanns galler på båda sidorna och mera grejer innuti än det jag har på min 745 gl -91a vad kommer det sig..

Är det nån som vet nått så vore jag tacksam för info..

Tomas..

Smålänning
7 887 Inlägg
28 oktober 2006
740 gl -90 har Bosch Jetronic tror jag. den senare har nog Motronic. Har tyvärr ringa erfarenhet av det systemet, men har du Motronic så var det några siffror som skulle stämma ihop. tror det var dom sista siffrona i art.numret ellet tillverkningsnumret.

Prova annars att byta tändstift också. Min saab låg precis på gränsen sen bytte jag luftfilter och tändstift så blev det 0 i CO och 0 i HC.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök