Saab 900 2.0t -97 startar inte?

Magglot
24 juni 2010 · 197 Inlägg

Har ett problem, va och bytte till en saab 900 2.0 t -97 i förrgår och på vägen hem när vi låg och körde så rasslade det bara till, när vi försökte starta igen va det samma rassel och den dog.

När vi starta tredje gången klickar den bara varje gång man försöker och nu klickar det hela tiden, bytte startmotor idag då vi trodde det va den men samma klick bara, efter några försök brukar det bli flera "klickklickklick" efter varandra.

Vi har även kollat så kamkedjan inte gått och det hade den inte, någon som har någon idé på vad deet kan vara?

MVH Andreas

Magglot
24 juni 2010 · 197 Inlägg

Ingen som har den minsta idén?

Janneutanb
24 juni 2010 · 7 272 Inlägg

Går det att dra runt motorn för hand?

Magglot
25 juni 2010 · 197 Inlägg

Brains skrev:
Går det att dra runt motorn för hand?

vet ej, men startkablartna va ju på väg att brinna upp igår så det tyder väl på elfel? sen låter den kosntigt och blinkar lite härt och där när man slår på tädnningen, bara att felsöka eller?

lottoo
25 juni 2010 · 30 Inlägg

kollat alla säkringar OSV ?

Jorsten
25 juni 2010 · 376 Inlägg

Låter som att motorn är stum tycker jag! Så prova att veva runt motorn för hand. Att startkabbarna blir heta och håller på att brinna är ju för att du skickar på ström men startmotorn orkar inte dra runt motorn. I värsta fall om nu inte kamkedjan har gått av så tror jag faktiskt att motorn har skurit...tyvärr

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket
Magglot
25 juni 2010 · 197 Inlägg

Jorsten skrev:
Låter som att motorn är stum tycker jag! Så prova att veva runt motorn för hand. Att startkabbarna blir heta och håller på att brinna är ju för att du skickar på ström men startmotorn orkar inte dra runt motorn. I värsta fall om nu inte kamkedjan har gått av så tror jag faktiskt att motorn har skurit...tyvärr

Okey hur provar jag smidigast att dra runt dern förhand? Kamkedja är hel

Sandhall
26 juni 2010 · 25 Inlägg

Kedjan har inte kuggat över? Slak kedja och dåliga kuggar på dreven kanske?

Sketstopp24v STREETRACER
26 juni 2010 · 892 Inlägg

balansaxelkedjan?  har ni kollat den oxå?

Bmc Crew
Magglot
26 juni 2010 · 197 Inlägg

Sketstopp24v skrev:
balansaxelkedjan?  har ni kollat den oxå?

Nej har inte kollat den, men eftersom den låter och blinkar konstigt när man vrider om nyckeln är det nog elfel, bara att lämna in då eller?

Ska ju gå att starta även om balanskedjan hoppat av?

Magglot
26 juni 2010 · 197 Inlägg

tittade på sidan nu där alla hjulen sitter, ett av dom längst ner är ordentligt krökt, tyder väl på att den skurit eller?

Magglot
27 juni 2010 · 197 Inlägg

Går de se felkoder utan datoranslutning? Antar de inte går? är de ODBII uttag? har en sån sladd liggandes

är ingen saab människa så har noll koll tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang