4277
Sök

Hållbarhet för gjutna grenrör?

1 567 Inlägg
31 oktober 2006
Trådstartare
Köpte ett nytt orginal turbo grenrör i dag på volvo..Funderar på om man kan förlänga hållbarheten på det med någon form av behandling..Då dessa gjutgärns rör efter en viss tid brukar spricka..

Någon som vet något man kan använda sig av??..

Typ avgasbandage eller sådan där keramisk coating...?
Senast redigerat av 940R (31 oktober 2006)

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Avstängd
196 Inlägg
31 oktober 2006
Får jag fråga vad det kostade ? samt varför du inte byggde ett eget/bad någon kunnig inom området bygga ett ?? MÅSTE blir billigare, och framförallt bättre

1 567 Inlägg
31 oktober 2006
Trådstartare
Storas skrev:
Får jag fråga vad det kostade ? samt varför du inte byggde ett eget/bad någon kunnig inom området bygga ett ?? MÅSTE blir billigare, och framförallt bättre

Svar:

1.Det kosta 2500:- (kolla vad folk vill ha beg så förstår du vaför jag hellre lägger till 1000kr och får ett helt nytt).Garanterat sprickfritt wink

2.Skall gå igenom besigtning.

3.940 orginal turbogrenrör är inte så dåliga som man kan tro.(flödet)

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

Avstängd
196 Inlägg
31 oktober 2006
okej, nej dom kan leverera 400hk med annan snurra.. besiktning förstår jag med att du kanske inte vill krånga med att byta innan du ska in... nackdelen med originalgrenröret är att man tappar mycket botten på det... men men smile

svaret på din fråga, jag vet ej vad man kan behandla dem med..

12 086 Inlägg
31 oktober 2006
Gjutna grenrör håller väl bättre än svetsade rör?
Iaf vad jag hört..

Tror inte att varken avgasbandage lr keramik gör grenröret mer hållbart. Bandaget är väl mest mot korrosion, bandaget för att hålla värmen.. som iofs kanske har inverkan på hållbarheten, jag vet inte..

Sök