5895
Sök

850 t5 otroligt seg spool upp, går det ställa in?

2 174 Inlägg
5 juli 2010
Trådstartare
tjena, har en 850 t5a 95a som jag undrar lite över, bilen ska va chippad hos chip
center, vilket är totalt skit vad jag hört av allt och alla. Men strunt samma, Om jag åker på 3an tex ett tag sen trycker fullt trycker det på bra, sen lägger jag i 4an tar det ett bra tag innan han kommer upp
i ens 0.5.

står jag still vid ett rödjus skickar full gas på ettan spinner det sen när ja skickar 2an typ händer det inget från turbon axar som en vanlig sugis i ca 5 sekunder, sen kommer turbo kicket till igen.

Har nyligen rengjort vevhusventen, blev marginellt bättre.

går det ställa in något på wastegaten eller liknande?

super tacksam för svar.

Mvh kim

8 282 Inlägg
6 juli 2010
Det är ju bara att kolla om du har nån slöang som läker, igensatt katalysator eller om dt kanske är dags för en ny wastegateklocka. kopplar man ur magnetventilen ska den ju ladda 0,4 bar ändå.

2 174 Inlägg
6 juli 2010
Trådstartare
Okej värt och kolla, Går bra på tomgång, har bra vakum enligt laddtrycksmätaren, och ny racekatt med ferrita dubbla 3 tum. Vart sitter magnetventilen på 850? ska prova och koppla ur den och se om det blir skillnad när ja får hem bilen, den blev sönderslagen förra veckan sad

8 282 Inlägg
6 juli 2010
Ventilen sitter på luftburken från fabrik. Annars kan man ju bara ta tag i wastegatestaget och prova om man kan rubba det. Är wastegaten frisk ska man behöva ta i rejält för att kunna röra staget.

Sök