850 t5 -94 oljud från framvagn vid högersväng

gregner
23 maj 2010 · 30 Inlägg

Hej.
jag har ett litet problem med min bil, det "brummar" från framvagnen någonstans eller höger framdräck låter de som det kommer ifrån.Ljudet ökar vid långa svängar till höger och mera hastighet=mera "brummande".
vet inte vad felet skulle kunna vara, har haft isär och kollat på hjullager för att kolla om de va dåligt men de såg fräscht ut så jag undrar nu om någon av er har haft samma problem med era bilar eller möjligtvis vet vad felet är? Börjar bli smått störande nu efter ex antal veckor det varit så.

MVH gregner

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
23 maj 2010 · 2 252 Inlägg

drivknut

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
gregner
23 maj 2010 · 30 Inlägg

de ska väll glappa lite i de om den ska va dålig eller? isåfall hur mkt behövs för att det ska föra ett sånt oväsen?

bilfreak_89
23 maj 2010 · 169 Inlägg

låter som att det skulle vara ett hjullager, hur har du kollat det? har du hissat upp bilen å snurrat hjult å lyssnat? du kan inte kolla på det för det ser dom flesta gångerna hur bra som helst fast dom e kassa.

//Jonas
Hyundai i40 (2012)
GulAudi
23 maj 2010 · 3 Inlägg

hjullager garanterat

pj87 Varför Rimmar PJ På Bäst?
8 juni 2010 · 85 Inlägg

Exakt samma fel på min A4 -97... inte kollat hjullagret heller men drivknuten såg fin ut (tagit lös och smort om) hur länge törs man köra på ett dåligt hjullager? litet knackit (både hjulet och plånkan) just nu tills lön...
Mitt låter bara inne i stan inte, ute på motorväg eller över 60-70 kan man säga och är bara i högersvängar i korsningar/skarpa kurvor.
Trodde först det var nått som tog i eller en sten men det har ja kollat.

"Den första bilen i livet glömmer man lika lite som den första kvinnan."
"Med en liten bil hittar man snabbare en parkeringsplats. Men det tar desto längre tid att hitta bilen."
Volvo V70 2,5FT "Pappabil" (2009)
BDamberg
8 juni 2010 · 311 Inlägg

Ökar det brummande ljudet i högersvängar så är det vänster hjullager som är kaputt tongue

Sommarbilen / Ljudbilen GOLF MK3 -95
Vinterbilen / Lekbilen VOVLO 940 ltt -96
gregner
6 juli 2010 · 30 Inlägg

Har idag fått tummen ur och bytt hjullagret efter mycket om och men och lite fina ord smile Ljuder är borta! tack för alla tips

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang