3480
Sök

Oljetryckslampa blinkar och tjuter vid vissa varvtal på jetta.

Plutten19
24 april 2010
Trådstartare
som sagt oljetryckslampan blinkar och tjuter vid vissa varvtal. åker ja i tex: 90km/h så börjar den blinka och tjuta men ökar ja hastigheten så varvet blir högre så slutar det.Eller om ja åker lungt på ex två:an och det börjar blinka så varvar ja bara till så slutar det för stunden men börjar nästan på en gång igen:/  Böt olja för den oljan som va i var som vatten så trodde det var problemet men icke. Gör exakt likadant med nya oljan. oljan som är i nu är 15 40W och tycker att den med är för lätt rinnande. Är det lungt och köra med bilen ändå eller ska ja låta den stå tills de förhoppningsvis blir fixat? mycket tacksam för svar

Rally Mupp
300 Inlägg
24 april 2010
Prova att byta oljetrycks kontakten, annars kan det kanske vara din motor som börjar ge upp.

Dubbla Webrar är ljuv musik i mina öron!!
Projekttråd! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 69&p=1

372 Inlägg
25 april 2010
Koppla in en oljetrycksmätare så ser du vad som händer med ditt tryck. Jag skulle inte chansa och fortsätta köra.

211 Inlägg
25 april 2010
Om den tjuter är det nog reläet som gett upp. Men som "need_4_boost" skrev fixa en oljetrycksmätare även så du ser vad trycket ligger på. Såg att du bytt olja så jag räknar med att filtret byttes oxå. Om oljan var som vatten så behöver du nog tänka på att byta lite oftare.

1 Inlägg
6 juli 2010
jag vet inte men kan vara att det är dålig med olja i den för passat dislarna låter så då. men de hör du säkert kollat

Sök