3423
Sök

Bmw 740ia -93 startar ej

6 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
Har en bmw som ej vill starta. Soppa pumpen startar endast på direkt ström o får ingen gnista. Ström te tändspolarna finns på tändningsläge men blir ingen gnista?!   Har provat att byta dme box relä o vevaxelgivare men inget resultat. Har även en 530 -93 så har skiftat över allt ja kan tänka mig. 530:n startar med allt från 740:n men inte tvärt om. Funderar på om det skulle kunna vara ett larm som spökar men vet ej?!  Jag äger båda bilarna o vill ha igång min 740 så om någon vet hur man kopplar ur larm eller vet något annat som kan få mig att få igång bilen så provar jag. Har hållt på med den i 3v nu o vill bara ha igång den.

MvH Stoffe

Alltiallo - Styrlapp BE CE
559 Inlägg
7 juli 2010
Kan vara spärren till automatlådan, den som känner av om det är växel i eller inte. En automatlåda måste stå i "P"- eller "N"-läget för att motorn ska starta. Vet tyvärr inte vart den spärren sitter, men kolla här http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m … &hg=24 om du hittar nån bild eller så.

Mvh Thomas

1 482 Inlägg
7 juli 2010
Du kan ha ett imobilizer relä i bilen. Kolla upp det. Jag tror det sitter vid pedalstället.

BLT Service
Theracords Music Label

6 Inlägg
7 juli 2010
Trådstartare
Tack sålänge o ska kolla upp de imorrn o se om ja får rätt på det.

MvH Stoffe

6 Inlägg
8 juli 2010
Trådstartare
Nej jag får inte rätt på bilen.  De går ström te tändspolarna men ingen gnista. De går ström te bränslepumpen men den startar ej (fungerar på direkt ström)    Någonting måste bryta strömen så fort man vrider om te start?!  Finns det någon som har en ide om vad ja kan testa??!!

MvH Stoffe

1 482 Inlägg
9 juli 2010
Vild chansning.. batteriet dåligt? Har fan ingen aning, detta verkar riktigt skumt.

BLT Service
Theracords Music Label

6 Inlägg
11 juli 2010
Trådstartare
Ja fattar noll så blir nog att riva ner bilen o kolla alla kablar så allt e helt. Tror ej de beror på dåligt batteri för kör med båda batterierna o startkablar så den går runt snabbt o lätt.  Men provade att sätta en billaddare på batteriet när de va inkopplat men så fort ja vrider nycklen te tändning så går automat säkringen i laddaren så misstänker ett kabelbrott på en plus så den ligger mot kaross eller en dålig jord kabel?!   Får som sagt ström till både soppapump o tändspolar men ingen gnista o pumpen startar inte?!  Sätter jag direkt ström på pumpen så startar den direkt?!   Blir helt jävla galen snart för har hållt på med bilen varje dag i över 2veckor nu men inget framsteg.

Om någon har ett förslag så provar ja de direkt?!?!

MvH Stoffe

1 482 Inlägg
11 juli 2010
Pumpen ska inte starta när du vrider på tändningen. Den skall starta när motorn går igång. Den går dock igång en kort stund för att bygga upp soppatryck till starten. Den ska alltså inte gå hela tiden när du försöker starta motorn.

BLT Service
Theracords Music Label

Sök