5973
Sök

V40 halvljus problem.

222 Inlägg
14 juli 2010
Trådstartare
Hej!

Har problem med halvljuset på bilen (vänster fram) , det är bara positions ljuset och helljuset som funkar. Glödlampan är hel och jag har 13,8 volt fram då jag har glödlampan bortkopplad, så fort ja sätter dit lampan igen så försvinner spänningen. Med andra ord låter det som kabelbrott någonstans , men har även hört att det är ett ganska vanligt fel på v40. Stämmer det? isf vad är det felet kan sitta?

Mvh Alexander

* Voff voff *
11 113 Inlägg
14 juli 2010
speeDs_ skrev:
Hej!

Har problem med halvljuset på bilen (vänster fram) , det är bara positions ljuset och helljuset som funkar. Glödlampan är hel och jag har 13,8 volt fram då jag har glödlampan bortkopplad, så fort ja sätter dit lampan igen så försvinner spänningen. Med andra ord låter det som kabelbrott någonstans , men har även hört att det är ett ganska vanligt fel på v40. Stämmer det? isf vad är det felet kan sitta?

Mvh Alexander

Beroende på årsmodell så KAN du ha jordstyrt halvljus och då gäller det att kolla så du får jord fram vid påslaget halvljus...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

222 Inlägg
14 juli 2010
Trådstartare
Brådhis skrev:
speeDs_ skrev:
Hej!

Mvh Alexander

Beroende på årsmodell så KAN du ha jordstyrt halvljus och då gäller det att kolla så du får jord fram vid påslaget halvljus...

//Brådhis

Ska ta mig en titt på det i morgon!, hur borde jag göra det på bästa sätt?

/ Alexander

* Voff voff *
11 113 Inlägg
14 juli 2010
speeDs_ skrev:
Brådhis skrev:
speeDs_ skrev:
Hej!

Mvh Alexander

//Brådhis

/ Alexander

Mät på samma vis som du mätte när du kollade om du hade plus fram! Fast kolla istället jorden och se om där är nå´n skillnad när du slår av och på halvljuset/helljuset!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

222 Inlägg
14 juli 2010
Trådstartare
Brådhis skrev:
speeDs_ skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

/ Alexander

Mät på samma vis som du mätte när du kollade om du hade plus fram! Fast kolla istället jorden och se om där är nå´n skillnad när du slår av och på halvljuset/helljuset!

//Brådhis

Jordningen var okej!

Fick även tips på att kolla upp det här, http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1459922 Satt och mätte lite och kom fram till att jag får bara matning på en av dessa blåa kablar till höger i bild, och om jag har förstått det rätt ska var och en styra halvljuset fram. Så nästa fråga är om det är något skumt med central enheten?

Sök