Magnetventil??

uman231
14 juli 2010 · 7 Inlägg

Jag har en saab 9000 2,3 ltt -97 chippad med 2 steg sedan förra ägaren. Fick med en extra magnetventil med bilen som han kallade "standard" till ltt modeller. Men skiljer sig det verkligen på Mv till Mv?

Kort sagt finns det mer än en modell MV till just 9000 modellerna från 94 och fram?

steffe67 gruvarbetare
14 juli 2010 · 152 Inlägg

man brukar ju bara köra med den mangnetventil som hör till trionic 5 . vet inte om de andra passar i kontakten ens hmm men mellan ltt o flt är det samma.

Senast redigerat av steffe67 (14 juli 2010)

uman231
14 juli 2010 · 7 Inlägg

Lite olika kontakter + modifiering av mjukvaran eller liknande om man ska köra trionic 7 MV tror jag(är ej säker). Men samma MV alltså till LTT som aero eller annan FTT om man håller sig till trionic 5!? Tyckte de jag med men han mena på att den ej tillät högre laddtryck (vilket enligt mig enbart styrs av mjukvaran i boxen). Och att den så kallade vassare MV skulle vara förstärkt på något vis. tongue

Senast redigerat av uman231 (14 juli 2010)

steffe67 gruvarbetare
14 juli 2010 · 152 Inlägg

vet man kan ta upp hålet på  en utgång så blir det nått med laddtrycket.. hmm
du kan ju jämföra för att se om det är gjort.. annars vet jag inget som brukar skilja mellan dem.

uman231
14 juli 2010 · 7 Inlägg

steffe67 skrev:
vet man kan ta upp hålet på  en utgång så blir det nått med laddtrycket.. hmm
du kan ju jämföra för att se om det är gjort.. annars vet jag inget som brukar skilja mellan dem.

Kan ju vara så men det kan man ju inte kalla en förstärkt modell?!! Sedan är det ju hem moddat och inte 2 olika modeller. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang