2.5 td eller mv6 omega?

marklund_
13 juli 2010 · 39 Inlägg

hej jag har ett litet problem jag har hittat en skit fin omega på blocket men de är en mv6:a och jag kör ändå runt 3000-4000 mil per år, så hur ska man veta vad som blir billigast att köra har även hittat en omega med 2.5l dieseln och är kluven på vad man ska köpa någon som har erfarenhet av nån av modellerna och kan säga ca vad som dricker? och om dieseln är så problem fylld som man har hört talas om?

looserpucko
13 juli 2010 · 22 Inlägg

vet inte så mycke om mv6 men de sitter bmw dieselsexa i diesel skiljer på toppen och pumpen annars är de samma bottendel som bmw 525tds

marklund_
14 juli 2010 · 39 Inlägg

jo de har jag hört talas om också och bmw 525tds dom jag vet om har då gott hur bra som hells...

Nisse1
14 juli 2010 · 175 Inlägg

Ska du köra så mycket är det dieseln som gäller. Kör du så mycket per år så får du byta kamrem på Mv6an efter 1.5 år

marklund_
15 juli 2010 · 39 Inlägg

okej då blir de nog jävligt mycke billigare med diesel dåsmile

MilleN
16 juli 2010 · 9 108 Inlägg

marklund_ skrev:
...
om dieseln är så problem fylld som man har hört talas om?

När motorn sitter i en BMW är det en guldmotor, sitter den i en Opel är det en problemmotor big_smile

Jag tycker absolut du ska köra på en diesel, en MV6 sörplar för mycket soppa för att fungera som pendlarbil.

TireSlayer Tvivlare
16 juli 2010 · 2 266 Inlägg

MV6'an är grymt underhållande, men som tidigare talare sagt så dricker den därefter. Och servicekostnaderna ska vi inte prata om. Dieseln har jag aldrig erfarit några större problem med smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.
Skagersten Streetracer
16 juli 2010 · 80 Inlägg

Jag fattar inte varför alla tycker att mv6an drar mkt soppa.Min MV6 har dragit 0.8 i medel de senaste 1500milen.
OK,nu kör jag alltid lugnt med denna bil men jag har inte haft någon bil i denna storleksklass som gått billigare.Tex en Audi A6 som jag hade tdigare drog betydligt mer.
Stefan..

BMW 633csi "Bad to the bone.Elak sleeper." (1977)
Volvo s60 "Autotech 610hk" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang