4706
Sök

Orkeslös Volvo v70n 2,4 Turbo.

low_and_loud
16 juli 2010
Trådstartare
Någon som har nån ide om vad som har hänt med vår bil.symtomen är sådan att vid acceleration är den helt orkeslös den hackar o blöddrar. Den är dock lättstartad tycker också att den är relativt jämn i tomgången samt att när du fått upp hastigeten på motorvägen o lagt i farthållaren på bestämt hastiget då går den normalt.
åkte från jönköping till norrköping i går och låg då på 140km i timmen konstant.men så fort man ska öka hastighet är den jättelångsam.

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
16 juli 2010
Det är inte en tändspole som börgar ge sig? Så var det på min, vid jämn gas så gick den som normalt men vid gaspådrag så hackade den. Jocke

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

low_and_loud
16 juli 2010
Trådstartare
jok3 skrev:
Det är inte en tändspole som börgar ge sig? Så var det på min, vid jämn gas så gick den som normalt men vid gaspådrag så hackade den. Jocke

det kan det ju kanske vara,den går ju jämt på tomgång samt skapligt från 3 an upp till 5 växeln men vid start går den dåligt.tror inte det är nåt med turbon då borde symptom uplevas annorlunda och då borde den väl blårycka.felet har kommit succesesivt lite för ett tag sedan men mer nu,verkar ju precis som den tappar en cylinder eller 2 just vid gaspådrag.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
16 juli 2010
Om det e fel på spjällhuste så stänger den av gnistan på en cylinder. Kolla felkoder.

Kan även vara en spole ja eller stift dom skall bytas med 6000 mils inteervaller å det skall vara platina stift.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Lastbilsschaffis
886 Inlägg
16 juli 2010
project_black_v70N skrev:
jok3 skrev:

det kan det ju kanske vara,den går ju jämt på tomgång samt skapligt från 3 an upp till 5 växeln men vid start går den dåligt.tror inte det är nåt med turbon då borde symptom uplevas annorlunda och då borde den väl blårycka.felet har kommit succesesivt lite för ett tag sedan men mer nu,verkar ju precis som den tappar en cylinder eller 2 just vid gaspådrag.

Det var så det var för mig. Det var lite ibland vid hård belastning bara men sen kom det oftare och oftare tills den misstände hela tiden. Jag gjorde som så att jag tryckte på ett tag med motorn så att den misstände under ca 10-15 sek så tändes motorlampan så har man en felkod på vilken cylinder som misständer. Jocke

"Man måste plocka isär något för att kunna lära sig att sätta ihop det igen"
Skriv en kommentar om vad du tycker och lägg en röst på någon av bilarna. Kolla också in mitt projekt 960 T5 .
Angry Drift Team

Sök