Hej hej fråga angår körkort

Edvinoo Hetast Just Nu!
17 juli 2010 · 1 355 Inlägg

Ne fråga, om dom tar ens körkort när man kört 83 på 50 väg hur lång tid brukar det ta innan man får tillbaka det då ?

Det var en väg med 4 filer i Växjö där jag trodde att det var 70 men det visade sig att det va 50 :S

Inspiration comes standard
mr_yeahman Krom-fascisten
19 juli 2010 · 439 Inlägg

hardrox skrev:

steven86 skrev:

vr6_corrado skrev:
en kompis körde 46km/h på en 30 sträcka av blev av med kortet i 1år=han fick ta om det,
han körde lastbil och hans chef överklagade men det hjälpte ej..

hur kunde han bli av med det när han bara körde 16 km för fort? då måste ha väl ha haft någon varning eller så tidigare? över 20 km/h för fort är det för att bli av med kortet på 30 väg

Han hade ju haft det i 3 månader = prövotid fortfarande. Under den tiden räcker det med minsta lilla så åker kortet. Inge 20kmh gräns där. smile

Blev stoppad ett par gånger för att ha kört 20km/h för fort under min prövotid, inga varningar eller nåt, bara böter.. inget snack om indraget heller.

Antingen ändras reglerna för körkortet oftare än politikerna byter underkläder, eller så är det en massa mytomaner här som sprider bullshit.

eacan
19 juli 2010 · 595 Inlägg

qiT skrev:
om man åker fast på 30 väg och kör 52 blir man av med kortet de vet ja men skulle bara fråga om någon kanske ha en anning på hur länge ja behöver kortet varje dag då ja precis sakt upp mig från fast jobb och börjat köra lastbil :S

Polarn körde exakt 52 på 30. Fick 2 månaders spärrtid o 3600 i böter om jag inte minns fel.

BMW 545i Sport "eacan edition IV" (2004)
Edvinoo Hetast Just Nu!
19 juli 2010 · 1 355 Inlägg

Edvinoo skrev:
Ne fråga, om dom tar ens körkort när man kört 83 på 50 väg hur lång tid brukar det ta innan man får tillbaka det då ?

Det var en väg med 4 filer i Växjö där jag trodde att det var 70 men det visade sig att det va 50 :S

Förresten, den vägen är inte skyltad. Jg sa fan det till polisen och han sa bestämt att det finns en 50 skylt precis när man kommer in på den vägen och det gör det inte, jag vet att om man kommer från en 50 väg så fortsätter det att vara 50 till nästa skylt men denna väg är alltså större än de flesta motorvägar så det är lätt att bli "lurad".

Inspiration comes standard
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang