Volvo 144 1970: en gammal rödblockare duger väl åt vem som helst?

Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
12 september 2009 · 1 479 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Vet inte varför men Volvo 140 tycks käka blinkersspakar av nån konstig anledning...

Min fungerar som tur är, men vem vet, den kanske redan är bytt nyligen av tidigare ägare tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
MRosenson
11 oktober 2009 · 199 Inlägg

Intressant projekt!

Men, du har absolut ingen aning om vilken 144 de va som hade militärgrön och vitt tak här på garaget?
Antar dock att den bilen ligger som gammal bil...

Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
14 november 2009 · 1 479 Inlägg

Härligt med lite uppdatering, det är ju långt mellan dem nu när du "ligger ute" smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Rallan
5 januari 2010 · 13 Inlägg

Har nu gått igenom hela tråden på några timmar i sträck eftersom den är så intressant att det inte går att slita sig. smile
Kul att läsa lite 140 och b20 projekt, har själv införskaffat mig en 142a innan jul som blir det framtida projektet. Bilen är besiktad och godkänd med Weber 36/36 DCD, D-kam, portad topp, uppborrad till b21 etc... Har papper på 140 kusar. Prio ett blir väl att få den genom besiktingen då körförbud inträdde vid 12-slaget på nyårafton..  sad

Ska i alla fall bli kul att följa din tråd i fortsättningen, även om det kanske kommer vara lite glest mellan uppdateringarna!

Mvh /Rallan

BMW 325I Touring "E30" (1990)
_nobbe_
6 januari 2010 · 159 Inlägg

haha så jävla hård bil smile

rally-tobbe
6 januari 2010 · 1 266 Inlägg

riktigt kul att sitta o läsa och kolla påbig_smile mkt bra jobb, gillar doc inte inredningen men alla har sin smak, fan vad jag vill ha dubbla webrar under min huv med, men men:)

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
boxarhandsken
5 maj 2010 · 311 Inlägg

hur går det med pärlan? tur att du hade en bild på blinkerskontakterna, använde mig av den bilden nyss big_smile jag böt från en 69'as spak till 71.. det var inte riktigt samma med kontakterna då smile

Pv med preppad b20..
Volvo 142 (1969)
Volvo L3314 "Valp" (1962)
rally-tobbe
27 juli 2010 · 1 266 Inlägg

ser fint ut!big_smile

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang