4655
Sök

Förgasar gummi

607 Inlägg
2 november 2006
Trådstartare
Vet ni någon om förgasar gummit är dåligt, Kan bilen gå för djävla dåligt då ? tex bara på tre cylindrar

Brynäs tigers

21 761 Inlägg
3 november 2006
Menar du gummimembranet inuti förgasaren?
Vad jag vet så borde inte ett dåligt membran göra att motorn går dåligt på detta vis, däremot brukar den bli svag och kan inte varva så mycket.

324 Inlägg
3 november 2006
Vad är det för bil?
Men jag vet på Golf sitter det ett gummi mellan förgasaren och insugningsröret, och går det sönder går bilen dåligt. men inte på tre cylindrar. det kan vara något tänd fel.
men testa att spruta startgas under förgasaren och lyssna om bilen bil att låta bättre.

Fiesta XR2 1.6 -87
Focus HGV -99

607 Inlägg
5 november 2006
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Menar du gummimembranet inuti förgasaren?
Vad jag vet så borde inte ett dåligt membran göra att motorn går dåligt på detta vis, däremot brukar den bli svag och kan inte varva så mycket.

den orkar inte varva mer än 2500 3000 varv !! Kanske går på alla cylindrar men beter sig som den skulle gå på två. Nya stift, och den som skruvar iden kan bara tänka sig att det är det som är felet. Kan den ha motorn cylindrar gått sönder ?

Brynäs tigers

607 Inlägg
5 november 2006
Trådstartare
det är nog som du säger att sitter mella förgasare och insugningsröret. Det rör sig om min audi 80.

Brynäs tigers

21 761 Inlägg
5 november 2006
Då kan du förstås testa Audikrilles ide att spruta startgas vid detta gummimellanlägg och se om motorvarvet ökar, om motorn varvar upp lite grann så är det mest troligt detta som är problemet antar jag.

Sök