Köpråd: Evo vs Supra

smr Avstängd
29 juli 2010 · 74 Inlägg

Rinnegan skrev:

Smr2 skrev:
Lite fel där

7,9 kör den bästa manuela gatbilen i USA, supra alltså och 300 blås så det stämmer inte riktigt

Ja visst är en jänkare bättre med 4 link osv men supra går fint som gatbil med..

Lite fel där, det är med TH400 tomat låda samt lättad. En med 6växlad och fullvikt går inte ner under 8.5 utan tomatlåda.


Sen att motor och drivlina är bra i Supra är ju självklart, dock tyskt påfund alá Johann A. Krause Maschinenfabrik GmbH. Motorn i sig på original botten har blivit bänkad till 1018hk på veven i en Australiensisk bil. Med allting utbytt så har man Titanmotorsports Celican som kör 6.65 med 2200hk 2JZ. Dock så är det ju full out race bil. Ryan Woon i USA kör mitten 8'or med original låda och bakaxel, däremot med starkare koppling givetvis.

Så drivlinan pallar ju, men det är inte optimalt, och det är inte billigt alls.


I EVO världen så finns det ju AMS som har plockat ut 1200bhp ur en EVO 8'a om jag kommer ihåg rätt, samt en del EVO bilar som ligger på låga 8'a, hög 7'a.

lite dumt att försöka mästra mig

sök på sw och boostlogic så hittar du hans 7,9 repa med manu sen kan du söka på ryan woon så hittar du mängder med låga 8sec
tider....så kolla upp fakta innan du far med massa osanning

sen vilka bilar som går med th400 och pg är blandat

har själv kört 8,76 med min supra så jag vet endel om detta så ingen lycka med att mästa där heller

Michkijn Tangentbordsriddare
29 juli 2010 · 1 825 Inlägg

Jag hade valt Evon åtta dagar i veckan, då JAG anser att Supran är en "tjejbil". tongue

Datsun 120y estate "Almost Oldschool - CA18DET" (1975)
camaro67 Meister
29 juli 2010 · 6 763 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

Aquilla skrev:

AWD på dragracing är värdelöst. Punkt slut.
Titta på Dragracing så förstår du.

det finns en hel del audi quattros man sett som kör runt 10 på 402 m. kolla bilsport action meet 2004 får du se. va roligt när supran ställde upp o rasade bakaxeln bredvid en gammal audi quattro från 80 talet som körde lopp på lopp. men så är ju audi tysk ingenjörskonst såklart smile

men att jämföra evo och toyota supra är inte det som jämföra päron o äpplen. hade förstått svårigheten mellan supra och skyline.

jessica: kul när det verkar som att bmw eller audi bara är konfortbilar i jämförelse. hört talas om bmw m och audi s/rs ? det torde va mycket bra allroundbilar som är bra i de flesta kriterier då supran enligt dig verkar mest va snabb rakt fram o busbil big_smile

Men kolla bakhjulsdrivna Top Fuels som kör 4 sekunder på strippen.
Alltså det säger ju sig självt, fyrhjulskrafs behövs inte för att man kan inte göra en burnout vilket gör att däcken slirar vilket gör att man får sämre tider än vad man borde fått med en riktig däckvärmning.

Man blir ju seriöst jävligt trött på folk som inte fattar något och den här tråden är den värsta på länge... Det går att värma en del med 4wd. Inte lika mycket som med en rwd men det är ju inte där problemet ligger. Du kan inte jämföra en topfuel med en evo. Idiotin börjar redan där. Chassiuppsättning är allt i det här sammanhanget. En evo är svår att få att sätta sig i arslet och ha 15" breda slicks på. En amerikansk bil med 15" slicks och bra hjulupphängning gör att bilen sätter sig i arslet och sticker iväg medans evon inte sätter sig eftersom att hjulupphängningarna är fel för att gå rakt fram och istället spinner. Finns mer än så som är fel i  ditt resonemang plus att många andra i den här tråden verkar vara rätt slöa i huvet

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
PorscheJezzica
29 juli 2010 · 415 Inlägg

Michkijn skrev:
Jag hade valt Evon åtta dagar i veckan, då JAG anser att Supran är en "tjejbil". tongue

Ha ha, å ja som älskar supran för den e så grymt manligt rå!big_smile

Senast redigerat av SupraJEZZICA (29 juli 2010)

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
PorscheJezzica
29 juli 2010 · 415 Inlägg

InX-Engineering skrev:
Jag hade strax över 900hk med bytta stakar kolvar packnngar i princip allt men efter lite mindre en en månad gick vevaxeln sönder och allt rasade, Så det är ingen race motor supran har det är en vanlig motor alla 6 cylindriga turboladdade är starka och tåliga.

Inte många i Sverige som har en 900hk supra! Få se lite bilder nu då på monstret du byggde. Vem har bilen nu förresten?smile

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
smr Avstängd
29 juli 2010 · 74 Inlägg

Rinnegan skrev:

Smr2 skrev:
Lite fel där

7,9 kör den bästa manuela gatbilen i USA, supra alltså och 300 blås så det stämmer inte riktigt

Ja visst är en jänkare bättre med 4 link osv men supra går fint som gatbil med..

Lite fel där, det är med TH400 tomat låda samt lättad. En med 6växlad och fullvikt går inte ner under 8.5 utan tomatlåda.

Oj oj titta här, ser ju ut som den är manuell



Mvh
Supramannen

InX-Engineering
29 juli 2010 · 138 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:

InX-Engineering skrev:
Jag hade strax över 900hk med bytta stakar kolvar packnngar i princip allt men efter lite mindre en en månad gick vevaxeln sönder och allt rasade, Så det är ingen race motor supran har det är en vanlig motor alla 6 cylindriga turboladdade är starka och tåliga.

Inte många i Sverige som har en 900hk supra! Få se lite bilder nu då på monstret du byggde. Vem har bilen nu förresten?smile

Kommer lägga upp lite bilder på min sida om en vecka ungefär kanske mindre, Jag tog ut alla delar som funkade och sålde delarna separat till en kille i england som kör endast dragracing med 1000hk, Genom kontakter fick jag ett orginal block och byggde sedan orginal motor med JUN Kolvar och sålde bilen till en i Stockholm allt detta hände innnan jag skaffade garaget har letat efter bilen på garaget men hittar den inte.
Vill inte använda tråden mer du kan väl pma om det är nåt?

InX-Engineering
29 juli 2010 · 138 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:

InX-Engineering skrev:

Smr2 skrev:
Inx

Måste bara säga du är helt ute och cycklar

Jag har byggt flest supror i norden eller kan nog säga hela europ och 700hk är inga problem att åka om man vet vad man pysslar med, så jezzica har helt rätt...

Byter man inte kolvar,vevstakar vid 700hk?
Ber om ursäkt i så fall!

Har JAG sagt att man INTE byter kolvar, vevstakar?
Läs om, läs rätt.
Utan "större ingrepp" får man ut otroligt mkt effekt ur en supra, dock måste man ju givetvis "förstärka" när det handlar om 700-1200hk, det fattar nog vem som helst, även en liten tjej som jag!wink!

Nu då, upp me bilder på ditt supra monster på din sida!
Fick heller aldrig svar på om din rättstyrda supra för 235.000kr var manuell el automat när vi prata om pris skillnader!

Manuell självklart!

InX-Engineering
29 juli 2010 · 138 Inlägg

kevlar_soul skrev:
Off topic: Den stora frågan är om du ens ägt en 900 hästars Supra, eller om det är ett litet påhitt ?

Är ganska övertygad om att någon på Supra Club Sweden hade spridit ryktet om bilen, men icke..

Varför ska det va påhitt? En riktig idiot går och säger att man äger nåt som man inte äger egenligen.

InX-Engineering
29 juli 2010 · 138 Inlägg

SupraJEZZICA skrev:

InX-Engineering skrev:
Självklart finns det bilder kommer upp inom kort bygget skulle vara hemligt tills det var klar men har dock lite bilder på motorn och jag tror jag har en video av uppstarten också ska bara ladda upp bilderna på datan kul att folk är intresserade!

Såklart man är intresserad. Handlar ju om supra!wink
Men varför så hemligt just nu när du ändå sålde den efter raset?
Har du inga bilder på själva bilen under tiden du ägde den?

Det är inte så hemligt längre finns väldigt många som vet om den och sett bilder, Ge mig lite tid så ska jag få fram bilderna wink

PorscheJezzica
29 juli 2010 · 415 Inlägg

InX-Engineering skrev:

kevlar_soul skrev:
Off topic: Den stora frågan är om du ens ägt en 900 hästars Supra, eller om det är ett litet påhitt ?

Är ganska övertygad om att någon på Supra Club Sweden hade spridit ryktet om bilen, men icke..

Varför ska det va påhitt? En riktig idiot går och säger att man äger nåt som man inte äger egenligen.

Undra vem som är IDIOT lol
Var det inte du som skrev "En riktig idiot går och säger att man äger nåt som man inte äger egenligen"

Du skriver att du köpt en supra och byggt motor och allt på den, du lägger ut bild på den när vi är flera som ifrågasätter dig...
Här är 2 skärmdumpar från din sida om din "påstådda" supra som du ägt och byggt här i sverige.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/43246/971108_1ro5j2.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/43246/971109_j4i8p1.jpg

Här har du hela projekt tråden på bilen, i usa där ägaren ännu äger bilen:lol:

http://www.supraforums.com/forum/showth … light=gt47

Ska du hitta på saker och ting så ta inte en av USA mest kända bilar och motorrum och påstå att det är din bil! Internet rocks!wink

Instagram @PorscheJezzica
Work hard, Play harder!
Lamborghini Huracan 610-4 "Luzifer-1500hk Dubbelturbo" (2015)
Porsche Turbo S "El Diablo" (2014)
Hamilton
29 juli 2010 · 8 864 Inlägg

Eftersom tråden inte längre handlar om köpråd så låser vi här.

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang