Efterlysning av smitare i Göteborg. Vit, krockskadad Opel Astra med regnr JZO 108.

PH_
4 augusti 2010 · 310 Inlägg

Min mor blev påkörd bakifrån av en smitare i Tingstadstunneln i Göteborg för någontimma sedan. Gissningsvis runt 16-tiden.

Min mor körde en vit Golf diesel av 2009års modell och smitaren körde en vit Opel Astra av 94 års modell (oförsäkrad och oskattad sedan januari) med regnr JZO 108.

Signalementet på föraren är ganska vagt: ca 60år med svenskt utseende. Bilen är dock skriven på en man med utländskt namn som är boende i Norrköping.

Om någon skulle se bilen hade jag varit tacksam om ni följde efter och kontaktade Polis.

Tack för mig.

EDIT: Lade till regnr.

Senast redigerat av PH_ (4 augusti 2010)

Mercedes 190E 2.5 16v "Cosworth" (1991)
andreaseinarsson
4 augusti 2010 · 73 Inlägg

Ska hålla stenkoll efter den vita opeln, jobbar inom budet och är ute och kör dagligen, har du möjligtvis något regnummer på denna bil? mvh Andreas

PH_
4 augusti 2010 · 310 Inlägg

andreaseinarsson skrev:
Ska hålla stenkoll efter den vita opeln, jobbar inom budet och är ute och kör dagligen, har du möjligtvis något regnummer på denna bil? mvh Andreas

Ja jäklar ja, glömde detta i all hast. Opelns regnr är JZO 108.

Stort tack!

Senast redigerat av PH_ (4 augusti 2010)

Mercedes 190E 2.5 16v "Cosworth" (1991)
andreaseinarsson
4 augusti 2010 · 73 Inlägg

okej okej , ska hålla utkik. wink nu får alla hjälpas åt..

davel
5 augusti 2010 · 347 Inlägg

Har opeln synliga skador efter påkörningen?
Åker säkert runt i kortedala/bergsjön för där kryllar det av bilar som jag misstänker kör utan besiktning, skatt och försäkring. Ska hålla utkik

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
MeepMeep Finraggare
5 augusti 2010 · 2 381 Inlägg

Vad sa mannen i norrköping när du pratade med honom?

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
davel
5 augusti 2010 · 347 Inlägg

Troligtvis äger mannen i Norrköping 100-tals eller som ibland 1000-tals bilar. Får en peng för varje bil han har på sig. Läst om detta förr i tidningen om hur alkisar/narkomaner utnyttjas som ägare på bilar som används till skumma saker... De skumma typerna kommer undan och är helt dolda och alkisen/narkomanen skiter i vilket bara han får sina pengar

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
SQR
5 augusti 2010 · 60 Inlägg

det är en hämsk värld vi lever i

PH_
5 augusti 2010 · 310 Inlägg

Mannen i norrköping har inte gått att nå och jag tvivlar på att det hade gjort någon nytta om man fick tag på honom då davels slutsats troligen stämmer rätt bra.

I Opeln färdades 2 män, båda tunnhåriga, dåliga tänder och härjat utseende. Schletna helt enkelt. Min mor stövlade ur bilen, chockad och förbannad, och konfronterade männen. Passageraren i Opeln hoppade ganska omedelbart ur bilen och ställde sig en bit bort från bilen med ett krampaktigt tag runt som fullknökade systemkasse.

Hursom helst så kom de överens om att de skulle göra upp utanför tunneln och alla gick in och satte sig i respektive bil och åkte iväg. Utanför tunneln stannar min mor på första lämpliga plats och alkisarna (kanske förutfattade meningar men jag tror det är en rätt kvalificerad gissning att de var alkisar/pundare) försöker smita.

Det hela slutar i en biljakt med två halv demolerade bilar och morsan ger upp när de i högfart försvinner in mot ett industriområde.

Tyvärr lär man nog inte få fast de här idioterna, men ni som ändå rör er runt i Göteborg kan ju hålla ögonen öppna. Om det rör sig om alkisar så kör de garanterat fulla både en, två och tio gånger i veckan och vad jag förstod på min mor så läckte inte deras bil något vatten så de lär nog inte sluta med sina idiotkröningar i denna bil. Undra hur många betydligt allvarligare olyckor sådana här idioter ligger bakom?

Mercedes 190E 2.5 16v "Cosworth" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang