hur ofta håller ni hastigheten ?

S_Henjer
3 augusti 2010 · 1 150 Inlägg

AnesN skrev:
håller oftast 10 över, och på motorvägar anpassar jag efter väglag och trafik oftast +40 ibland 200 över hastighetsgränsen kliar i högerfoten ibland smile

Din supra måste gå så ini helvete om du kan hålla 200 blås över tillåten motorvägshastighet :p smile

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
TooS Hjultomte
3 augusti 2010 · 1 500 Inlägg

Har inget val. välter i kurvorna o blåser för mycket felhåll på raksträckor så lycklig om ja hinner upp i skylt nummert smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
FLindgren
3 augusti 2010 · 5 089 Inlägg

Alltid för fort.

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Lajning
3 augusti 2010 · 154 Inlägg

+5 på mätaren i alla hastigheter. Ibland fortare på kända vägar där trafikkontroller/övervakning aldrig sker.

MrMiyagi
3 augusti 2010 · 183 Inlägg

det händer väl en å annan gång. jag anpassar min hastighet mot andra trafikanter.

Mike007
3 augusti 2010 · 7 Inlägg

För det mesta blir det väl 10 km/h för fort på hemmaplan... Motorväg kan dra iväg till 150-170 om vägen är fri och torr.

Kul att så många är bäst i världen på att hantera höga hastigheter också. Galna uträkningar och ursäkter är ju helt klart något som bara funkar tills du verkligen klistrar ett rådjur på vindrutan i 150 knyck... Speciellt som djur i allmänhet saknar både trafikvett och förmågan att kalkylera sekunder/meter.

Tack och lov så råder självsanering i alla fall. Kör för all del 200 genom samhällen mitt i natten, men kom sen fan inte och grina över att du är fastlimmad i en rullstol med någon full fjortis sista dödsryckning inetsad på hornhinnan resten av livet. Din fina nya plastbil kan du också glömma, den lär vara i fickformat efter den smällen.

Pontiac Firebird "Elisabeth" (1969)
_Tony_ ???
3 augusti 2010 · 661 Inlägg

Mike007 skrev:
För det mesta blir det väl 10 km/h för fort på hemmaplan... Motorväg kan dra iväg till 150-170 om vägen är fri och torr.

Kul att så många är bäst i världen på att hantera höga hastigheter också. Galna uträkningar och ursäkter är ju helt klart något som bara funkar tills du verkligen klistrar ett rådjur på vindrutan i 150 knyck... Speciellt som djur i allmänhet saknar både trafikvett och förmågan att kalkylera sekunder/meter.

Tack och lov så råder självsanering i alla fall. Kör för all del 200 genom samhällen mitt i natten, men kom sen fan inte och grina över att du är fastlimmad i en rullstol med någon full fjortis sista dödsryckning inetsad på hornhinnan resten av livet. Din fina nya plastbil kan du också glömma, den lär vara i fickformat efter den smällen.

kan inte göra annat än att hålla med....

de vägar som ALLTID hålls är 30-vägar.
sen beror de på trafik och väder och typ av väg...

KJoensson
3 augusti 2010 · 273 Inlägg

På 30 sträckor håller jag alltid hastigheten, finns rimligen en bra anledning till att dom sätter en så pass låg hastighet (skolor, dagis, folktäta områden)

På 50 sträckor försöker jag hålla hastigheten, numera är det sällan jag överskrider 60 km/h på 50-vägar, sänker hastigheten lite om det är mycket övergångsställen eller folk intill vägen smile

På 70 och över så brukar hastigheten kunna springa iväg lite, men inte ofta jag håller 30 km/h över tillåten hastighet, om det inte är mitt i natten och vägen är tom tongue

myran Foto/Bilnörd
3 augusti 2010 · 1 541 Inlägg

Alltid enligt rådande hastighetsbestämmelser.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
kxboy
3 augusti 2010 · 4 Inlägg

Håller hastigheten bara när de ligger någon framför mej så jag inte kan köra om ! annars håller jag aldrig hastigheterna varken med personbil eller lastbil!

Bmw_Bertil Ljud freak !
3 augusti 2010 · 928 Inlägg

inte så ofta men vid skolor och täta områden så håller jag den !

Chevrolet C10 "Fat Bottom Girl" (1969)
BMW 540 E39 Sedan "Titanium" (2000)
DanneJ
3 augusti 2010 · 642 Inlägg

S_Henjer skrev:

AnesN skrev:
håller oftast 10 över, och på motorvägar anpassar jag efter väglag och trafik oftast +40 ibland 200 över hastighetsgränsen kliar i högerfoten ibland smile

Din supra måste gå så ini helvete om du kan hålla 200 blås över tillåten motorvägshastighet :p smile

310 km/h eller 320 km/h för en masserad Supra ska inte vara några större problem,  speciellt om det är mätarfart också tongue Dock är det inte speciellt bra för motorn att hålla en sådan hastighet mer än en ett par sekunder.

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
DuelBall Seg bôvel
4 augusti 2010 · 322 Inlägg

I regel 15-20 km/h över hastighetsbegränsningen på 70-, 90-, 110- och 120-vägar.
Väderleken samt trafiktätheten spelar en betydande roll för i vilken hastighet jag väljer att färdas.

Kör ytterst sällan över hastighetsbegränsningen på 50-väg. På 30 och lägre håller jag alltid lagstadgad hastighet. smile

Senast redigerat av DuelBall (4 augusti 2010)

Tias88 OEM Rox
4 augusti 2010 · 245 Inlägg

ArizonaEagle skrev:
På 30 sträckor håller jag alltid hastigheten, finns rimligen en bra anledning till att dom sätter en så pass låg hastighet (skolor, dagis, folktäta områden)

På 50 sträckor försöker jag hålla hastigheten, numera är det sällan jag överskrider 60 km/h på 50-vägar, sänker hastigheten lite om det är mycket övergångsställen eller folk intill vägen smile

På 70 och över så brukar hastigheten kunna springa iväg lite, men inte ofta jag håller 30 km/h över tillåten hastighet, om det inte är mitt i natten och vägen är tom tongue

Exakt samma tankesätt här, 30 är hårt, 50 är väl sisådär, försöker hålla mig men kan allt sniffa på 60 ibland. Men 70 och över så börjar det smyga iväg.

"Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen."
Ja, och hur fort går en häst och vagn?
----------
Det stavas Stereo, inget annat.
BMW 325Ci "Heroinsläden" (2001)
Edge EVOLUTION GARAGE
4 augusti 2010 · 1 837 Inlägg

Oftare än vad jag själv trodde faktiskt...

//Edge
worlax
4 augusti 2010 · 280 Inlägg

Oftast faktiskt.. händer väl att man kör 80 på 70 sträcka o dylikt, men 30 och 50 sträckor är alltid lagliga!

jimmy-124 Svartlistad
4 augusti 2010 · 446 Inlägg

Kör alltid för fort förutom på 30 sträckor!

Mercedes 190e "Dieselmeken" (1990)
JDMCRAZE
4 augusti 2010 · 2 077 Inlägg

5-10 km/över normalt, men körde på en hund för ett tag sen så sen dess kör man inte lika fort..

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
MariaC
7 augusti 2010 · 140 Inlägg

Väldigt sällan körkortet lever med städig huvudvärk gillar blåsa på

Saab 9-5 (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang