Min bil började låta lite konstigt efter att ha kört upp till helsingborg, har dumpat najs innan och utifrån låter detta väldigt najs men ändå inte för man vet ju att det ska inte låta så ^^
Någon gaffla något om någon återcirkulation, men jag kan ingenting om bilar... så någon som kanske vet ?
du kan köra hur länge som helst, men kika uppe vid spjället så inte slangen till dumpen hoppat ur där, jag ser på filmen att den sitter kvar på dumpen iaf, så följ den uppåt..
alltså ne inte så men jag kan inte följa den så långt för den går under slangar o skit ^^
Men har nog dock hittat problemet men vetefan hur jag ska göra för att fixa det... där finns ett hål på typ 3-4 mm precis i början på slangen från dumpen och gummit är väldigt dåligt... men jag fattar inte hur jag ska byta det eftersom att jag inte ser vart slangen går ^^ tror inte det är så lyckat att laga med eltejp ? ^^
OM du kollar på insuget så går en slang upp till MAP-sensorn o sen i jämte den sitter en slang som går till AVn (avlastnings ventilen, åter cirkulerande dumpetn) Dra en helt ny där ifrån till AVn så är problemet löst.
Men har nog dock hittat problemet men vetefan hur jag ska göra för att fixa det... där finns ett hål på typ 3-4 mm precis i början på slangen från dumpen och gummit är väldigt dåligt... men jag fattar inte hur jag ska byta det eftersom att jag inte ser vart slangen går ^^
Du har väl armar pöjk.... Bytet av den slangen är verkligen plättlätt. Skaffa en ny slang, lossa i ena änden (vid dumpen) och följ till nästa ände (i "skiten). Med en ficklampa och lite vilja så klarar du det.
Om du kollar vid de gula oljepåfyllnings locket så är de en slang där som går änga till avn. Slangar av vakum typ finns att köpa lite överallt på mackar o reservdels butiker.
Ja, den till vänter vid olje locket Du kan även köpa färgglada silikonslangar om du vill det, från olika internet butiker. www.speedparts.se eller andra do88.se eller .com