945 LTT: rycker *LÖST* bytt tändstift!

940Black
12 augusti 2010 · 133 Inlägg

Hej, har fått problem när jag kör så rycker bilen mellan 1500-2000 sen slutar det rycka annars går bilen allmänt oljämt!

Har ryckt kabeln till Lmm och det blev väl inte direkt bra högre tomgång som hoppar bara. Kan det vara något läckage eller ska jag helt enkelt satsa på 4 nya stift?

Satte i kallare stift får se hur länge det håller nu smile

Senast redigerat av 940Black (14 augusti 2010)

940ltt
Dagge88
12 augusti 2010 · 629 Inlägg

Svårt o säga vad det är även om man har felkoden..
En billig åtgärd är ju att testa att byta tändstift / tändkablar.

Hade samma fenomen på min 940 LTT , dock hade jag ingen felkod tror jag , var en tändkabel som spöka.

Mröh
Volvo 855 "T5r" (1995)
Ford Galaxie "Fårrden" (1970)
Opel Rekord (1982)
940Black
12 augusti 2010 · 133 Inlägg

Dagge88 skrev:
Svårt o säga vad det är även om man har felkoden..
En billig åtgärd är ju att testa att byta tändstift / tändkablar.

Hade samma fenomen på min 940 LTT , dock hade jag ingen felkod tror jag , var en tändkabel som spöka.

Nja brukar va jobbigt då det kostar att byta saker på chans. Men tänddelarna är nya bytte de innan sommarn. och stiften ser bra ut men har vart med om det tidigare att stiften ställer till det rejält fast de bara rullat några hundra mil och ser bra ut.

Okej kan glömma felkoden då det var till bromssystemet jag kollade fel. Uttag 3 är väl till bromsarna?

Senast redigerat av 940Black (12 augusti 2010)

940ltt
twin_cam Smålänning
12 augusti 2010 · 7 877 Inlägg

försök låna en styrbox. Alternativt byt vevaxelgivaren.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang