4688
Sök

Trasig AC i Ford Mondeo -02?

2 Inlägg
8 juli 2010
Trådstartare
Hej!

Det verkar som om jag har fått problem med AC'n i min Ford Mondeo -02. Det blåser såklart bra i den, men det enda som kommer är 'vanlig' luft, lagom mysigt nu när det är 29 grader ute och vi ska på roadtrip nästa vecka...
Jag har kikat lite på säkringarna och den som är för AC är kolsvart och har ingen angivning om ampere på sig eller något annat, jag tog den till både Mekonomen och OK, men alla stod helt rådvilla, någon mumlade något om en huvudsäkring? Jag fick ett paket med diverse säkringar med mig, men givetvis fungerade det inte...

Så nu står jag här helt rådvill och undrar om råd och hoppas att ni kan hjälpa mig? Har förstått så mycket iaf att blir det verkstaden så blir det dyyyyyyyyyyyyrt, men å andra sidan så räcker min kunskap nätt och jämt till att byta säkringar som ni förstår.

Tacksam för all input!

3 235 Inlägg
8 juli 2010
Dra till verkstad och be de felsöka, kan vara många olika saker: tomt för köldmedium, fel på Ac-pumpen, elfel mm.

2 Inlägg
9 juli 2010
Trådstartare
Ringde till verkstaden i stockholm, de skulle ha 2500 bara för att felsöka...
Pratade med verkstaden i skåne, 1500:- för att laga om det var det felet han trodde (elfel som tydligen är jättevanligt på denna modellen med det miltalet).
Sikken skillnad!

1 Inlägg
16 augusti 2010
fick du reda på vad det var för fel?????

1 498 Inlägg
16 augusti 2010
Tror nog du får söka denna person via email om du kollar hans historia,

Sök