• Hur yttrar sig felet? Baktänder vid växling när man har dragit den upp te laddtryck, Nyss tände sig "lambdalampan" felkod 1-4-3 Främre knacksensorn felaktigt signal elr ngt. Går förövrigt bra
• Är felet permanent eller uppstår det bara ibland? Blett efter jag fixat intercoolern o bilen fått rätt laddtryck för chip
• Vilken felsökning har redan gjorts? Inga delar är byta. Knacksensorn va enda felkoden
Vågar man köra bilen elr ska man skippa de? men tanke på att den "spikar"?
Är det en relativt känd chipfirma som chippat bilen då?
Som sagt, jag kunde också få rejäla avgasknallar med gamla chippet, men efter att jag bytte styrbox (med ett steg 3 chip istället för steg 2) så är det rätt sällan jag får till avgasknallar.
Kan vara chippet som gör det... på mitt gamla chip stod det bara "4 hål lediga ->" och inget mer.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Den vet ja inte, antingen är bsr eller autotech, ägaren innan viste inte.. haha:P Skruvade isär o kollade ifall ja kunde se va de stog på de, men de stog inge företagsnamn elr ngt:S
Den vet ja inte, antingen är bsr eller autotech, ägaren innan viste inte.. haha:P Skruvade isär o kollade ifall ja kunde se va de stog på de, men de stog inge företagsnamn elr ngt:S
Mitt BSR-chipp hade logga på sig. Autotech har jag för mig hade logga också.
När jag åkte piratchipp så baktände den också pga oförbränd soppa eller något liknanade.
Min baktänder också vid växling, men tkr de låter nice! 1,2,3an smäller de till lite, men då sitter de förvisso i ett steg 1 till 2.0T och jag har en 2.3l motorn nu ;P
Jag tror stenhårt på det med oförbränd soppa. BMW'n baktände också lite och efter ett avgasvärdestest så där jag hade höga värden som antydde just oförbränt bränsle.
Tack vare koden på knacksensorn så ska den ju egentligen gå i lh-läge och då går den fetare, så en viss del kan bero på det. Min far ju och skjuter när jag motorbromsar, men inte vid växling. Antar attd et hänger ihop med fuel cut'n
Nä men den skulle ju inte smälla för de utan de enda som skulle hända är ju då att de låter lite roligare när du släpper gasen som när dumpen var skrot.
Skulle va kul att koppla in en bredbandslambda och se vad värdet ligger på när du dra på lite och sedan släpper gasen.
Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet