Vw golf III kupéfläckten knasig, luktar brännt

jessika87
18 augusti 2010 · 78 Inlägg

för det första; funkar den lite som den vill, inte förs att man åkt en stund hoppar den igång för att sen lägga av igen efter ett tag och så håller den på.
för det andra;då jag har fläckten igång luktar det lite då och då apilla. som brända bromsar. därför har jag den avskruvad och åker med kd ist ..

ngn som kan veta vad det är som spökar ? o.O

jessika87
18 augusti 2010 · 78 Inlägg

jessika87 skrev:
för det första; funkar den lite som den vill, inte förs att man åkt en stund hoppar den igång för att sen lägga av igen efter ett tag och så håller den på.
för det andra;då jag har fläckten igång luktar det lite då och då apilla. som brända bromsar. därför har jag den avskruvad och åker med kd ist ..

ngn som kan veta vad det är som spökar ? o.O

trodde värmepaketet ett tag, men eftersom den "glappar" så kände jag att jag var tvungen att höra efter ändå.

Whiteangel
18 augusti 2010 · 92 Inlägg

På min gamla golf så hade kolet i fläkten blivit dåligt. Den funkade i vissa lägen och börja med tiden fungera sämre och sämre.. Så jag köpte en bättre begagnad från skroten för 500 kr. Fungerade alldeles utmärkt även när jag sålde bilen 1 år senare. Är inte alls svårt att byta.
/David

jessika87
18 augusti 2010 · 78 Inlägg

Whiteangel skrev:
På min gamla golf så hade kolet i fläkten blivit dåligt. Den funkade i vissa lägen och börja med tiden fungera sämre och sämre.. Så jag köpte en bättre begagnad från skroten för 500 kr. Fungerade alldeles utmärkt även när jag sålde bilen 1 år senare. Är inte alls svårt att byta.
/David

kolet i fläckten säger du, det låter ju lite lika som min som min håller på och dummar sej. ska lämna in den och vill gärna veta före vad det kan vara. ska nämna det till dem och se om det kan vara så. tack tack smile

Whiteangel
18 augusti 2010 · 92 Inlägg

Det låter som en bra idé. Tänk bara på att en ny kupéfläkt från vw kostar ungefär 2500 kr.
Lycka till!

jessika87
18 augusti 2010 · 78 Inlägg

Whiteangel skrev:
Det låter som en bra idé. Tänk bara på att en ny kupéfläkt från vw kostar ungefär 2500 kr.
Lycka till!

måste man köpa ny kupéfläckt om kålet gått ? tänkte åka på skroten isf och tatta det som behövs smile

Whiteangel
18 augusti 2010 · 92 Inlägg

Nej en bättre begagnad fungerar precis lika bra den med smile. Men det är bra om du ber skroten testa så den verkligen fungerar först.
Annars så brukar man få byta fläkten om bara du har kvittot kvar smile.

Block
20 augusti 2010 · 103 Inlägg

Jag hade samma problem i en clio, där var det olja som läckte och droppade på grenröret som var het och det luktade illa så fort man satte på fläkten. kolla oljeläckage och att det inte droppar på grenröret isf.
MVH B.

jessika87
20 augusti 2010 · 78 Inlägg

eftersom det började med att den plappade alltså funkar bara då och då så tror jag dock inte det är ngt oljelekage, men kan ju alltid kollas upp !

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang