5622
Sök

Ford Fiesta ST 06 får "kärringstopp" i tid och otid.

19 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
Hej! Vill först framföra att jag har 0 koll på bilar. jag tutar och kör, kan byta olja på sin höjd. Nu när vi har klarlagt det ka jag framföra mitt problem.

Jag äger en Ford Fiesta ST150 -06a. Den har alltid gått som en klocka, inte krånglat ett skit, men nu de senaste månaderna har den börjat krångla lite. Det är så att motorn dör på låga varv ibland. Det har hänt när jag står i korsningar, när jag kopplar i rondeller m.m.

Först började jag fundera på om jag körde som en kärring, men det visade sig snabbt att så inte var fallet. Både kärringen (höhö) och kompisar som kört bilen har stött på detta problem. Lämnade in bilen på en årlig service på en Fordverkstad här om månaden och uppmärksammade dom om detta problem, men dom hittade inget på den.

Nu har det börjat bli lite värre och jag börjar bli lite smått orolig. Vad kan det vara? Vill få det fixat så snabbt som möjligt.

Tack på förhand!

1 353 Inlägg
29 augusti 2010
tomgångsmotor som strular
läckage i nån slang
lmm som felar

ja där e några saker, hittar inte en fordverkstad felet så har dom inte ens försökt..
bara o koppla på datorn o läsa felkoder, nåt finns lagrat i den

...has left the building...
4 474 Inlägg
29 augusti 2010
Vevaxel eller kamaxel -läges givare som håller på att dö är min okvalificerade gissning...Inte alltid de syns i "felkodsavläsningen"...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

19 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
Tack för era  svar! Ska kolla upp dessa grejer i veckan.
Senast redigerat av inok (29 augusti 2010)

19 Inlägg
1 september 2010
Trådstartare
Kom på en till grej, vet inte om det hänger ihop, men tänket att det kanske var värt att nämna. Den har blivit lite svårstartad ibland, den startar inte om man inte gasar lite medan man vrider nyckeln när detta händer.

Hänger det ihop med något av de ovanstående problemen?

Sök