Hejsan, Har en Volvo V70 2.5T årsmodell 99 med elektroniskt gasspjäll & automatlåda ( Kan tillägga att oljan är röd, kanske inte helt illröd men den är klar och nivån är bra )
Bilen "pulserar" med vibrationer som börjar i framänden och går bakåt genom bilen, Detta är över 85Km/h cirka och släpper litegrann om man lägger sig i 130 ca. men det är fortfarande kvar. En damask till yttre drivknut är en läcka i och drivknuten låter efter ett tag för att sedan efter nån kilometer tystna.
Har inhandlat ny, Men tror ni detta är orsaken till vibrationer? kan tillägga att Vänster fram sliter snett, på yttre banan. inget är "Ruttet" i framvagnen och jag kunde ej se glapp i Leder när jag var där å bände.
har skiftat däcken men det kvarstår, även Pumpat i 3bar sedan släppt ut 0,4 för att se om däcken låg fel eller liknande.
Är en välldigt konstig form av Vibration då den åker genom bilen å får ratten att skaka när de går frammifrån i impulser. ( Den skakar upp och ner )
Finns det något standard jag borde kolla efter eller skall jag avvakta tills jag Testat med Vinterdäck, Fyrhjulsinställning och drivknutsbyte?.
Tacksam för svar