5695
Sök

Byte till 16 ventilar topp B23ET i en 760 TIC-83

Diktator
433 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
#1
Är det bara att bulta över eller? Förutom byte av kamrem å remspännare osv, vad mer bör göras? Hur mycket pallar orginal turbon att ladda utan att nått sprängs? Kör 0.7 nu, tänkte öka till 1.0 bar..
/Micke

Varför köra sakta när man kan köra fort?

151 Inlägg
13 november 2006
#2
Hej, om du syftar på 16v-topp från B234 så har ju den motorn balansaxlar och därmed en längre kamrem. Tänker du montera bal.axlar också? Om inte, så får du kanske problem med längden på kamremmen. Kanske går att hitta nån annan rem dock. Har inte B234 uttag i kolvarna också?
När det gäller laddtrycket så styr Motronic-boxen så att du inte kan ladda mer än c:a 0.8 eller nåt i den stilen (jag hade själv en 760 Turbo -84 en gång). Du måste chippa om den. Men det kanske finns andra metoder idag!?
Mvh Mats

Diktator
433 Inlägg
13 november 2006
Trådstartare
#3
Redan chippad med ett vikingchip steg 1 från turbo performance club, och ställbat ladd under huven, men har inte vågat ladda över 1.0bar. tänkte inte montera b-axlar, bara första bilen så tänkte inte lägga ner nå större tid å pengar på den, vill bara ha den lite rappare.. lär finnas kamrem som passar även utan balansaxlarna tycker jag, :p

Varför köra sakta när man kan köra fort?


Sök