Saab 9000cse -93 som tappar laddtryck!

koma_kaj
18 augusti 2010 · 48 Inlägg

ska jag kolla WG och lite sånt! men ska koppla in datorn i den och se va den säger... kanske skulle gjort de allra först tongue

men tack för all hjälp!

koma_kaj
20 augusti 2010 · 48 Inlägg

igår gick bilen upp i temp så jag va tvungen att köra full värme så den inte skulle koka! och så gick den skit slött!
nä jag kom hem så öppna jag huven och turbon va sjukt röd... alltså den glödde hela turbon. idag nä jag pröva så va bilen helt slut. orka inte spinna på ettan på lösgrus ens !...... bara så ni vet elle om ni vet nå bra som jag kan kika på? smile

AndreasPlars
20 augusti 2010 · 1 062 Inlägg

Låter som igenkorkat avgassystem...  Det är originaldimension va?
Har varit med om det förr...  testa och låssa systemet efter katten och ta en testrepa.

M.V.H.

Saab 900i (1989)
koma_kaj
20 augusti 2010 · 48 Inlägg

ha nog hitta fele nu:D
tog och satt dit orginalfiltre och tog bort turbomätaren så funka den som den ska! kan hinna ändra sig men funka just nu iaf smile hörde att det inte ska va öppet luftfilter på bilar me LMM!

Samuelf
20 augusti 2010 · 85 Inlägg

koma_kaj skrev:
ha nog hitta fele nu:D
tog och satt dit orginalfiltre och tog bort turbomätaren så funka den som den ska! kan hinna ändra sig men funka just nu iaf smile hörde att det inte ska va öppet luftfilter på bilar me LMM!

Ehh... Öppet filter ska inte spela nån roll. Det är öppen dump du inte ska köra med på bilar med LMM, eftersom styrsystemet inte riktigt gillar att det "försvinner" luft som det redan räknats med.

Jag har kört med öppet filter på min bil med LMM i ett antal år utan problem.

(Min är en 9000 2.3T med LH 2.4.2...)

Saab 9000 Aero "Vägskrapan" (1991)
koma_kaj
22 augusti 2010 · 48 Inlägg

Samuelf skrev:

koma_kaj skrev:
ha nog hitta fele nu:D
tog och satt dit orginalfiltre och tog bort turbomätaren så funka den som den ska! kan hinna ändra sig men funka just nu iaf smile hörde att det inte ska va öppet luftfilter på bilar me LMM!

Ehh... Öppet filter ska inte spela nån roll. Det är öppen dump du inte ska köra med på bilar med LMM, eftersom styrsystemet inte riktigt gillar att det "försvinner" luft som det redan räknats med.

Jag har kört med öppet filter på min bil med LMM i ett antal år utan problem.

(Min är en 9000 2.3T med LH 2.4.2...)

har hört och läst lera som får problem när dom ha öppet filterpå bilar med LMM. blir nått som inte är rätt då!
men skulle man kunna köra med ett skumgummifilter som ska egentligen sitta på en skoter?
Länk
http://rinab.jetshop.se/ProductPopup.as … sv_574.jpg

koma_kaj
22 augusti 2010 · 48 Inlägg

jonnielahti skrev:

koma_kaj skrev:
ha nog hitta fele nu:D
tog och satt dit orginalfiltre och tog bort turbomätaren så funka den som den ska! kan hinna ändra sig men funka just nu iaf smile hörde att det inte ska va öppet luftfilter på bilar me LMM!

va nog nån slang till laddtrycksmätaren som läckte!

testade den slangen som gick till mätaren idag med kompressorn och även sög vacum i den. läkte ingenting!

JNT
24 augusti 2010 · 67 Inlägg

Kolla om din IC har spruckit.

koma_kaj
7 september 2010 · 48 Inlägg

tänkte bara meddela att grenröre satt i 2 av 6 skruvar och dessutom löst. drog åt dom och bytte ut bultarna. sen håller den ladd och går riktigt bra. tog även bort öppna luftfiltre för ska inte va de på bilar med LMM!!

tack för hjälpen!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang