Eftersnack: Wangan Meet 4 September Helsingborg

Andreas79
13 september 2010 · 3 968 Inlägg

RichiB skrev:

Andreas79 skrev:
big_smile Här blev det diskussion kan man säga.

Självklart upp till var och en hur man vill göra,
men personligen tycker jag det är bra jag
har en bil jag kan använda till flera ändamål tongue
året om.

Så länge man sköter bilen året om är det inga problem.

Absolut det är bara positivt om man kan använda den året om! Men man kan ju även lösa det som så att man har en bruksbil o en utställningsbil :-) Finns ju diverse bekymmer man kan få med en utställningsbil på allmän väg hehe! Till exempel farthinder om man byggt bilen låg, eller klåfingriga typer  som inte kan hålla händerna i styr utan måste sabotera mm mm

Handlar även om kostnadsfråga, det är inte billigt att ha två bilar heller alltid, även om
man ställer av den ena, dessutom skulle jag aldrig kunna hålla mig en hel vinter
till att köra min vår/sommar-höstbil big_smile alltid extra kostnader att ha mer än en bil,
så det slipper man tänka på om man har en enda bil smile

Däremot går det alltid att planera hur man kör vid farthinder, man kan köra snett
över försiktigt, oftast, om man har stänkskydd tar de i först - annars om man har
extra låg bil får man planera sin körning efter det på ett eller annat sätt.

Finns alltid lösningar på allt tongue

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
SIR_Pierre Sir
13 september 2010 · 737 Inlägg

Andreas79 skrev:

SIR_Pierre skrev:
säger ni som kan använda era bilar året om ja wink  Jag kan inte ens använda min om det är fuktigt ute på vägarna

Låter inte så bra det där.. vad händer om det e fuktigt då ? tongue

Well, R-däck och 868nm i vrid... you do the math wink

Andreas79
13 september 2010 · 3 968 Inlägg

SIR_Pierre skrev:

Andreas79 skrev:

SIR_Pierre skrev:
säger ni som kan använda era bilar året om ja wink  Jag kan inte ens använda min om det är fuktigt ute på vägarna

Låter inte så bra det där.. vad händer om det e fuktigt då ? tongue

Well, R-däck och 868nm i vrid... you do the math wink

Då hänger jag med, förstår big_smile

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
RichiB
13 september 2010 · 1 866 Inlägg

Andreas79 skrev:

RichiB skrev:

Andreas79 skrev:
big_smile Här blev det diskussion kan man säga.

Självklart upp till var och en hur man vill göra,
men personligen tycker jag det är bra jag
har en bil jag kan använda till flera ändamål tongue
året om.

Så länge man sköter bilen året om är det inga problem.

Absolut det är bara positivt om man kan använda den året om! Men man kan ju även lösa det som så att man har en bruksbil o en utställningsbil :-) Finns ju diverse bekymmer man kan få med en utställningsbil på allmän väg hehe! Till exempel farthinder om man byggt bilen låg, eller klåfingriga typer  som inte kan hålla händerna i styr utan måste sabotera mm mm

Handlar även om kostnadsfråga, det är inte billigt att ha två bilar heller alltid, även om
man ställer av den ena, dessutom skulle jag aldrig kunna hålla mig en hel vinter
till att köra min vår/sommar-höstbil big_smile alltid extra kostnader att ha mer än en bil,
så det slipper man tänka på om man har en enda bil smile

Däremot går det alltid att planera hur man kör vid farthinder, man kan köra snett
över försiktigt, oftast, om man har stänkskydd tar de i först - annars om man har
extra låg bil får man planera sin körning efter det på ett eller annat sätt.

Finns alltid lösningar på allt tongue

Tyvärr finns det kanske inte så mycket val om man har bilintresse och familj med barn, då får det kosta vad det kosta vill men en kombi är ett måste :-). i alla fall för vår familj. O jag har inte hittat någon kombi som jag vill göra till utställningsbil.
Inte alltid det går att planera sin körning om man kör på okända vägar.
Köra snett över vägbulor går bara om de är relativt små.
Och hur gör man då om man har en bil i familjen och frugan vill till ett ställe o jag till en utställning o grabben till ett annat ställe!? Då underlättar det med två bilar :-) eller kanske tre!
Har man ett gediget bilintresse i kombination med familj så får man räkna med att det kostar hehe.

SIR_Pierre Sir
13 september 2010 · 737 Inlägg

What??? Finns fullt med snygga japsekombi ju!

OT

sjunne75
13 september 2010 · 111 Inlägg

finns en risk att man kommer i en snygg japs kombi till nästa meet....

Subaru Legacy B4 RSK "Blåe by Superior Imports" (2000)
Andreas79
13 september 2010 · 3 968 Inlägg

Absolut finns det många snygga japsekombis !

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
Andreas79
13 september 2010 · 3 968 Inlägg

RichiB skrev:

Andreas79 skrev:

RichiB skrev:
Absolut det är bara positivt om man kan använda den året om! Men man kan ju även lösa det som så att man har en bruksbil o en utställningsbil :-) Finns ju diverse bekymmer man kan få med en utställningsbil på allmän väg hehe! Till exempel farthinder om man byggt bilen låg, eller klåfingriga typer  som inte kan hålla händerna i styr utan måste sabotera mm mm

Handlar även om kostnadsfråga, det är inte billigt att ha två bilar heller alltid, även om
man ställer av den ena, dessutom skulle jag aldrig kunna hålla mig en hel vinter
till att köra min vår/sommar-höstbil big_smile alltid extra kostnader att ha mer än en bil,
så det slipper man tänka på om man har en enda bil smile

Däremot går det alltid att planera hur man kör vid farthinder, man kan köra snett
över försiktigt, oftast, om man har stänkskydd tar de i först - annars om man har
extra låg bil får man planera sin körning efter det på ett eller annat sätt.

Finns alltid lösningar på allt tongue

Tyvärr finns det kanske inte så mycket val om man har bilintresse och familj med barn, då får det kosta vad det kosta vill men en kombi är ett måste :-). i alla fall för vår familj. O jag har inte hittat någon kombi som jag vill göra till utställningsbil.
Inte alltid det går att planera sin körning om man kör på okända vägar.
Köra snett över vägbulor går bara om de är relativt små.
Och hur gör man då om man har en bil i familjen och frugan vill till ett ställe o jag till en utställning o grabben till ett annat ställe!? Då underlättar det med två bilar :-) eller kanske tre!
Har man ett gediget bilintresse i kombination med familj så får man räkna med att det kostar hehe.

Visst är man tvungen att ha mer än en bil i vissa fall, allt beror som sagt på familje-situationen japp smile

Senast redigerat av Andreas79 (13 september 2010)

Honda Accord Coupé "V6 3.0 VTEC" (2001)
SIR_Pierre Sir
20 september 2010 · 737 Inlägg

ni som lagt upp på facebook, länka det albumet här.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang