tjenare. när jag trycker ner kopplingen lite så låtar det som fåglar från motorrummet när kopplingen är helt ner tryck blir det tyst låtar även vissa gånger när kopplingen är uppe.
hört olika fel att det är kopplingssatsen och någon givare mellan pedallen växellådan. vissa gånger när man har kanske kört 4 5 mil så blir det svårt växel då alla inte bara 1 eller 2.an
har en kopplingssats ligger hemma nu men känner mig dum om jag byter den för 9000:- sen är det något annat eller hela växellådan som måste ner igen för bytas.
att du inte får i växlarna ordentligt är troligtvis dålig koppling. slirar den? kvitterljudet kan vara dåligt urtrampningslager. om kopplingen ska bytas byt alltid lagret
Volvo vill ha runt 9000:- för byta kopplingen. men fick tag på en kille som ska byta alla motorkuddar och koppling för 4000:- har då redan en ny kopplingssats hemma. den driver jätte bra på kopplingen men det är att det låtar som fåglar sen att man får dra som f*n när man ska växla när man går. vissa gånger fungerar den jätte bra men så fort bilen blir varm så börjar den. vissa gånger kall med