4605
Sök

Merca ambulans 260e 89:a går ej på låga varv.

Sjukskriven snowboaråkare
510 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
Min Mercedes 260 Ambulans går som en påse skit och bara blöddrar och vill dö vid gaspådrag men när man kommer över 3000varv/min så går den mycket bättre, den går även bättre med full tank har jag fått för mig.
Någon som har något tipps på vad det kan vara?

Ps. Motorn är en rak bensin 6:a
Senast redigerat av Ubbe83 (2 september 2010)

Svenska Subaru Imprezaklubben...

1 353 Inlägg
27 augusti 2010
rent generellt på rak arm så skulle man kunna säga:
* bränslefilter
* tändstift
* lmm(om sådan finns vet inte va de e för bil)
* förgasarinställning( -:-)
* läckor på slangar
* nåt vajsing med tomgångsmotorn?

1 697 Inlägg
27 augusti 2010
Min bil hade det problemet me, den gick skit på låga varv om det samtidigt vart lite soppa i tanken. Det visade sig att den drog i sig luft om jag hade för lite soppa i tanken. Så jag bytte bränslefiltret och kör med minst kvarts tank, och nu fungerar det felfritt. Kanske e samma på din men skulle börjat kollat det som förgående skrev.

510 Inlägg
27 augusti 2010
Trådstartare
Tändstiften är det i alla fall inte för dom har jag bytt och det är gnista på alla.
Har haft i "Injectioncleaner" utan resultat.
Funderade även på om det kunde vara kondens i tanken så jag tankade i 10l etanol och hade i full tank upp till röret men utan bättre resultat.

Jag tror nog att nytt bränslefilter är nästa steg att testa och även gå igenom alla vakum/luftslangar.

510 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
Det var tydligen inte bränslefiltret heller hmm

1 353 Inlägg
510 Inlägg
28 augusti 2010
Trådstartare
Insprut är jag ganska säker på.

Hemlös
321 Inlägg
28 augusti 2010
Lägger min röst på spöken.

Turboladdad gräsklippare i ratrod stuk ;) Mer bilder i fotoalbumet.
Dock är den ur funktion nu. Inväntar motorbyte. Suzuki Bandit 600cc...
STIGA BANDIT!

1 353 Inlägg
28 augusti 2010
Ubbe83 skrev:
Insprut är jag ganska säker på.

har den lmm eller e det en gammal bil??
annars finns de en hel del elektroniska komponenter som kan strula till de..
kollat över alla slangar o grejor så de sitter som de ska osv?

510 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
CruiZin skrev:

Tror det samma, när jag åkte tidigare idag med bilen så började det lukta gammal gubbe i hela bilen och det blev alldeles kallt i nacken...

155 Inlägg
29 augusti 2010
Låter som soppa pumpen. Varken spöken eller andra mysterium. Ganska säker på att de e e soppa pumpen eftersom den går bättre på över 3000 och med full tank. Typ vanligaste tecknen på en soppa pump som är på väg att ge upp. Av 4 olika bilar av 4 olika märken med samma problem har det varit soppa pumpen i tanken som varit problemet!

Brukar för det mesta vara enklet och inte allt för dyrt att fixa! Bara skaffa en ny pump och ofta går den att byta utan att lyfta ned tanken. behövs den lyftast ned som på ex saab 9-3 så är det något som tar MAX 2 h för en glad amatör att lyfta ned, byta pump och skruva tbx.
Senast redigerat av snaku (29 augusti 2010)

510 Inlägg
29 augusti 2010
Trådstartare
snaku skrev:
Låter som soppa pumpen. Varken spöken eller andra mysterium. Ganska säker på att de e e soppa pumpen eftersom den går bättre på över 3000 och med full tank. Typ vanligaste tecknen på en soppa pump som är på väg att ge upp. Av 4 olika bilar av 4 olika märken med samma problem har det varit soppa pumpen i tanken som varit problemet!

Brukar för det mesta vara enklet och inte allt för dyrt att fixa! Bara skaffa en ny pump och ofta går den att byta utan att lyfta ned tanken. behövs den lyftast ned som på ex saab 9-3 så är det något som tar MAX 2 h för en glad amatör att lyfta ned, byta pump och skruva tbx.

Finns det en soppa pump i tanken också? När jag böt soppafilter så hittade jag en pump som satt strax efter tanken och sedan en till bredvid filtret som satt en bit längre fram.

Sitter det då tre stycken pumpar under bilen?

510 Inlägg
31 augusti 2010
Trådstartare
Ubbe83 skrev:
snaku skrev:

Finns det en soppa pump i tanken också? När jag böt soppafilter så hittade jag en pump som satt strax efter tanken och sedan en till bredvid filtret som satt en bit längre fram.

Sitter det då tre stycken pumpar under bilen?

Isåfall ska man byta alla tre pumpar och måste man ha alla?

510 Inlägg
2 september 2010
Trådstartare
Finns något som heter OVP relä, vad blir det för fel om det är trasigt?

510 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
Såg att det finns universal bensinpumpar på biltema men att dom inte fungerar till insprutsbilar men hur är det med mekaniska insprut eller va de heter då?

Ointresserad.
936 Inlägg
24 september 2010
Ubbe83 skrev:
CruiZin skrev:

Tror det samma, när jag åkte tidigare idag med bilen så började det lukta gammal gubbe i hela bilen och det blev alldeles kallt i nacken...

Blöö... han la den i nacken på dig.

Skulle inte tro att soppapumparna är kassa.

Teabag appreciation club.

510 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
Snitch skrev:
Skulle inte tro att soppapumparna är kassa.

Nä jag börjar tro att det är bilen som är kass hmm

510 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
jonnielahti skrev:
håller den strömmen vid de varven? va ett liknande symptom på min 9000, böt gen. och problemet va borta!

Japp jag har en voltmätare i bilen som ligger på 14v när bilen hostar och spottar på 500prm

Sök