Bmw 525 24v -93, vart komplös. HJÄLP!

t4rd
23 september 2010 · 8 Inlägg

Bilen gick hur bra som helst och jag hörde inga missljud förrän det pös till och den vart som kompressions lös. Bilen la av och går nu ej att starta. Startmotorn funkar, fläkten snor men det är precis som om det inte skulle sitta kolvar i så inget händer med motorn. Jag funderar på om det kan vara ventillyftarna eller givaren till kammen, men har ingen aning. Någon som har haft samma problem eller vet något liknande? Skulle vara tok glad för lite svar! Bilen har gått 28*** mil förresten.

Batta
23 september 2010 · 1 353 Inlägg

La den av under körning?

Annars är det väldigt vanligt på M50 motorn att den blir typ komplös, om man bara startat upp den och stänger av den.
Vet inte om det blir nåt med hydrauliska lyftarna, men dom brukar starta om man nöter på startmotorn ett tag, ibland ett långt tag.

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
t4rd
23 september 2010 · 8 Inlägg

Japp, hade kört ca 12 mil i sträck sen hände detta. Jävligt lurigt! Ja jag har en teori om att lyftarna fastnat uppe. Jag får prova köra på startmotorn en stund imorn när jag kommer hem smile
Tack så mycket!

Batta
23 september 2010 · 1 353 Inlägg

hm, det lät konstigt..
Men dom ska väl inte kunna fastna uppe bara sådär? tongue

och kamkedjan borde ju inte gått av heller.

men säg till hur det går!

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
t4rd
23 september 2010 · 8 Inlägg

Enligt en del personer ska dom tydligen kunna fastna. Men jag vet inte! ;p
Nää, jag tvekar på att det va kamkedjan.

Jajjamän det gör jag!

Batta
23 september 2010 · 1 353 Inlägg

jo, men inte under körning bara sådär,

är ju rätt vanligt om man startar den kall och stänger av inom nån minut bara, då brukar man få nöta tongue

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Mr_EmCom Med.lem
23 september 2010 · 3 759 Inlägg

Ingen felväxling typ 3 ist för 5an?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
t4rd
23 september 2010 · 8 Inlägg

Batta: Så det du menar är att det inte är ventilerna? ;p



Mr_EmCom: Växlade inte.

t4rd
24 september 2010 · 8 Inlägg

Då va det roliga gjort. Kamkedjan är av!

Batta
24 september 2010 · 1 353 Inlägg

hm, det lät inge roligt sad
första jag hör talas om som kört av en kedja på en M50 motor..

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
24 september 2010 · 3 585 Inlägg

Batta skrev:
hm, det lät inge roligt sad
första jag hör talas om som kört av en kedja på en M50 motor..

farfars 520 har gjort det med.


Tråkigt!.. Bara och skruva

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Opel Ascona A "BMW Motor" (1975)
BMW E36 M50B30 Turbo "Team Disaster Racing" (1992)
t4rd
24 september 2010 · 8 Inlägg

Batta skrev:
hm, det lät inge roligt sad
första jag hör talas om som kört av en kedja på en M50 motor..

Vet inte riktigt om det va mitt fel. Jag hade ägt den i 12 mil hmm Hade ju precis köpt den så va på väg hem. Verkade som det fått för dåligt med olja för kammen va alldeles blå, och att inte den skrek efter oljeservice förrän kedjan gått av vart jag förvånad över! Men men, imorn åker motorn ur och på söndag så får jag ny motor smile Kommer väl upp lite bilder till veckan antar jag smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang