Någon som värmer ihop/härdar om sänkningssatser?

ekmarcus Egenföretagare
21 september 2010 · 40 Inlägg

Mr_M_ skrev:

ekmarcus skrev:

Mr_M_ skrev:

Det är lugnt.
Men Grejen var det att jag ville ha bilen lägre än vad coilsen sänker.
Ska ha 16" fälgar på och då blir det sån spelrum mellan skärmkanter och däck, vilket inte är allför snyggt

va? med colis kan du ju skriva upp hjulen i lufter och lägga bilen på underredet?..
MVH

Coils som finns till s70 sänker endast 85 mm fram och max 60 mm bak.
Har även pratat med företag som säljer coils om detta. Och för att det bara går att sänka så lite var att drivaxlar mm tog stryk annars om man sänkte mera.

Men jag vet att du kan ju endel. Så då frågar jag dig. Kan du fixa coilovers som kan sänka mer till ett bra pris?

jo men hur kul är det?.. vem vill sänka mer om man ska åka med bilen?.. hehe nä inte volvo 740 epastuk nu.. visst ska man sänka mer ser ju tattigt ut om det blir för mkt och inte användbart.. köp dom du hittat och sänk där.. OBS glöm ej att göra 4 hjulsinställning när du är näjd med sänkningen.
MVH

Volvo V70 II D5 "POLESTAR" (2008)
xBjorlingx
22 september 2010 · 433 Inlägg
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
22 september 2010 · 3 519 Inlägg

xBjorlingx skrev:
Då blir det inga coils? tongue  http://www.blocket.se/orebro/Volvo_S70_ … =8&w=1

Njae. tror inte det.. Blir nog att byta mot en vinterbil wink

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
JockeT
23 september 2010 · 1 010 Inlägg

Bensinskallen skrev:
Visar sig om de håller ^^

Men låter man de svalna naturligt så blir det inte så skört.

Ska du svetsa så måste du efter det värmebehandla för att återställa kristallstrukturen i materialet. Tänk på att en normalisering kräver en ganska stor ugn som ska kunna komma upp i 600-700 grader.
Gör du det inte kommer det garanterat gå av vid svetsen, blir bara en tidsfråga...

no_fake skrev:
att värma och härda dom kan ju inte vara så billigt tror det blir billigare att än köpa coils

Tror inte det finns många firmor som kan garantera samma fjäderkonstant om det ens är det man vill ha, känns farligt att leka med då det kan påverka bilens beteende --> säkerhet hmm

Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
25 september 2010 · 3 519 Inlägg

xBjorlingx skrev:
Då blir det inga coils? tongue  http://www.blocket.se/orebro/Volvo_S70_ … =8&w=1

Bilen är borttagen från blocket.. Fick bra många byten på 3 dagar. Men inget jag var intresserad av.
Så nu kommer "projektet" bli..

85mm är rätt mycket ja. Men det var endast fram. 60mm bak, men det löser sig..

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
25 september 2010 · 3 519 Inlägg

JockeT skrev:

Bensinskallen skrev:
Visar sig om de håller ^^

Men låter man de svalna naturligt så blir det inte så skört.

Ska du svetsa så måste du efter det värmebehandla för att återställa kristallstrukturen i materialet. Tänk på att en normalisering kräver en ganska stor ugn som ska kunna komma upp i 600-700 grader.
Gör du det inte kommer det garanterat gå av vid svetsen, blir bara en tidsfråga...

no_fake skrev:
att värma och härda dom kan ju inte vara så billigt tror det blir billigare att än köpa coils

Tror inte det finns många firmor som kan garantera samma fjäderkonstant om det ens är det man vill ha, känns farligt att leka med då det kan påverka bilens beteende --> säkerhet hmm

Kommer garanteat bli en vanlig sänkningssats eller vanliga colis.

Mvh

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang